قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

قصمی : سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در حوزه آب در هرمزگان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان از سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در حوزه آب در هرمزگان خبر داد.

باز خبر, امین قصمی در نشست مدیران حوزه آب و برق استان هرمزگان با وزیر نیرو اظهار کرد: بروز یک دوره خشکسالی ۱۷ ساله در استان هرمزگان موجب شده تا برای تأمین آب مورد نیاز مردم استان هرمزگان در شهرهای مختلف به منابع آب زیرزمینی وابسته باشیم و لذا فشار سنگینی در این سال‌ها به سفره‌های آب زیرزمینی وارد شده است.

وی با بیان این که برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی در استان هرمزگان موجب شور شدن منابع آبی زیرزمینی شده است، افزود: احداث آبشرین‌کن‌ها برای جبران این وضعیت یک راهکار عملی برای مهار بحران کم‌آبی بشمار می‌رود که در این زمینه دو پروژه بزرگ و ده‌ها پروژه کوچک آبشیرین‌کن در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان ادامه داد: طی چند سال اخیر، فعالان بخش خصوصی با رویکرد مطلوبی که دولت در زمینه تقویت سرمایه‌گذاری داشته، وارد میدان فعالیت در این حوزه شده‌اند و بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال در این بخش سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

قصمی اضافه کرد: از طریق توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش ایجاد آبشیرین‌کن‌ها، تاکنون بخشی از نیاز استان به تأمین آب مهار شده است و بدنبال توسعه این ظرفیت‌ها بخصوص با احداث یک مجتمع آبشیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی در بندرعباس و یک مجتمع آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی نیز در این منطقه هستیم که بتواند عطش آبی استان را تا حدود زیادی رفع کند.

وی گفت: در حال حاضر هرمزگان با ۱۵ دستگاه آبشیرین‌کن فعال و حجم آب تولیدی ۴۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در سطح شهرها و جزایر استان در حال توسعه استفاده از ظرفیت آبشیرین‌کن‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان هرمزگان تصریح کرد: با بهره‌برداری از آبشیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس، بیش از ۵۰ درصد نیاز استان با محوریت شهر بندرعباس تأمین می‌شود که نیاز استان را برای توسعه نیز فراهم می‌کند.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *