قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

ضربه سنگین به کاندیداتوری مجدد روحانی

اهم خروجی رسانه‌های برون مرزی در خصوص “ایران” که محصول رصد گروه مانیتورینگ جام طی ۲۴ ساعت اخیر می‌باشد، در قالب اخبار کوتاه از منظرتان می‌گذرد.

باز خبر,اهم خروجی رسانه‌های برون مرزی در خصوص “ایران” که محصول رصد گروه مانیتورینگ جام طی ۲۴ ساعت اخیر می‌باشد، در قالب اخبار کوتاه از منظرتان می‌گذرد.

بی بی سی/اکبر هاشمی رفسنجانی گفته است در دو دور ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد “شاهد ورود تعداد زیادی نیرو در نهاد ریاست جمهوری بوده‌ایم که هم‌اکنون بخش عمده‌ای از آنها کار خاصی برای انجام دادن ندارند و فقط جدول حل می‌کنند”.

بی بی سی: [آیت الله]یزدی: منشور حقوق شهروندی از نظر قانون خلاف است.

[آیت الله] محمدی یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از امضا منشور حقوق شهروندی توسط حسن روحانی گفت: “منشور شهروندی نه طرح بوده نه لایحه، بلکه تبلیغات انتخاباتی و از نظر قانون، خلاف است.”

[آیت الله] یزدی تاکید کرد: “برای اولین بار است که در انقلاب اسلامی چنین منشوری در کشور به طور مستقیم به مردم ابلاغ می‌شود و متاسفانه قید و بندها را برداشته و به قانون اساسی توجه نکرده‌اند.”

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت قانون اساسی نمی‌گوید که “فتنه انگیزان و اهانت کنندگان به اصل مقدسات و اسلام آزادند تا هر چه بخواهند به اسم آزادی بگویند.

بی بی سی: روزنامه دولتی ایران از بروز “ترافیک غیرعادی” در هفته های اخیر در تهران خبر داده و از قول یکی از اعضای شورای شهر تهران، نوشته است: «با فشار محمدباقر #قالیباف به نیروی انتظامی، فرمانده پلیس راهور تهران عوض شد و به دنبال آن شاهد ترافیک سنگین در پایتخت طی یک ماه گذشته بوده و هستیم.»

در تی وی: رسانه ای شدن مفاد اظهارات غیرعلنی محمدجواد ظریف، ضربه حساب شده و سنگینی به کاندیداتوری مجدد روحانی در انتخابات پیش رو به شمار می‌رود.

پایگاه آمریکایی فوربز: باید ایران را مجبور به شفافیت کامل در اقداماتش  کرد. باید به ایران ثابت کرد که برجام تنها بخشی از رویکرد جدید واشنگتن در قبال تهران است. باید با تمرکز بر نقض حقوق بشر، حمایت ایران از تروریسم و … کمپانی های اروپایی و آمریکایی که وارد تجارت با ایران می شوند را با جریمه های سنگین مواجه کرد.

پایگاه آمریکایی فوربز: در ۳۷ سال گذشته، سیاست دولت های آمریکا برای تغییر رفتار حکومت ایران با شکست مواجه شده است. ترامپ باید یک هدف اصلی را در تعامل با ایران پیگیری کند؛ سرمایه گذاری روی مردم ایران.

ترامپ باید یک هدف اصلی را در تعامل با ایران پیگیری کند؛ سرمایه گذاری روی مردم ایران.

خبرگزاری فرانسه: ایران با دستیابی به سلسله پیروزی هایی در سراسر خاورمیانه، توانسته است بسیاری از برنامه های انزوایی علیه خود را جبران نماید؛ ایران قدرت برتر منطقه است.

به عقیده برخی تحلیلگران، بعد از گذشت ده ها سال از انزوای ایران، شاید ایران کشوری مناسب برای توافقات جدید ترامپ با آن باشد؛ هرچند که برای تهران اطمینان به آمریکا کار ساده ای نیست.

فایننشال تایمز: اروپا به ترامپ هشدار داد توافق هسته ای ایران را نابود نکند؛ تحریم های جدید، خطر تبدیل شدن به نقطه انفجار بین اروپا و آمریکا را دارند.

من و تو: دور بعدی مذاکرات ایران، روسیه و ترکیه در قزاقستان بیش از همه برای آنکارا چالش‌برانگیز است، زیرا از طرفی باید مواضع خود را نسبت به روسیه تعدیل کند و از سوی دیگر به خاطر چرخش مواضعش باید رویاروی گروه‌های مخالف بشار اسد قرار گیرد؛ این تحولات می‌تواند به حوادثی نظیر حمله انتحاری در آنکارا و قتل سفیر روسیه منجر شود.

رادیو اسرائیل: روز چهارشنبه دلار در ایران از مرز ۴ هزار تومان گذشت. از ۸۷ سال پیش تاکنون پول ایران این همه بی ارزش نشده بود.

کانال یک/ شهرام همایون: اگر تحولات ایجاد شده بعد از انتخاب ترامپ در اقتصاد آمریکا و مسائل سیاسی جهان تا صد روز اول ریاست او به همین منوال پیش برود، ایرانیان باید خیلی زودتر از آن چیزی که فکر میکردند در انتظار حوادث و رویدادهای تازه باشند.

بی بی سی/برجام؛ ساختمانی روی خط زلزله؟
آیت‌الله خامنه‌ای، نفس «تمدید» تحریم ها را نقض برجام می‌دانست، حسن روحانی اما «اجرا»ی این تحریم‌ها را.
هنوز که هنوز است، مقامات دولتی ترجیح می‌دهند به جای عبارت حقوقی «نقض» از کلماتی مثل «بدعهدی»، «اهمال»، «دبه»، «تعلل»، «تخلف» و «مغایرت» استفاده کنند

بی بی سی: اگر بخواهیم به روح برجام نگاه کنیم، کاستن از تنش‌های ایران و آمریکا بدون تردید یکی از مهمترین نیات و اهداف بالادستی برجام بوده است. از این زاویه، تهران و واشنگتن در یک سال گذشته بارها روح برجام را خراشیده‌اند.

بی بی سی:  اوباما و روحانی در خصوص تمدید تحریم ها، ناخواسته به یک فهم مشترک رسیدند.
اوباما نهایتاً از تصویب تحریم‌ها دفاع کرد تا جمهوری خواهان را مدیریت کند. روحانی نیز نهایتاً با رهبری نظام همراه شد، تا مخالفان داخلی برجام را مهار کرده، همچنان ابتکار عمل را در دست داشته باشد.

تارنمای صادق زیباکلام/ صادق زیباکلام در یادداشتی با عنوان “خسته از برجام” در وبسایتش نوشت: امروز بعد از گذشت ۱۶ماه از برجام، بسیاری از آن شور و هیجان، از آن امید و گشایش جای خود را به هاله‌ای از ناامیدی، افسردگی و سرخوردگی داده‌اند. حتی خبر فروش بیش از ۸۰ فروند ایرباس آمریکا به ایران نتوانست یخی را بشکند و آبی را در دل مردم ایران گرم نماید.

پسندیدم(3)نپسندیدم(2)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *