قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

کار برای آمریکا سخت شد/ خدمت ارتش آمریکا به توسعه قدرت سپاه!

«مداخلات آمریکا در عراق برای مقابله با داعش، به گسترش نفوذ منطقه ای ایران کمک کرده و موجب تقویت شبکه ای از نیروهایی است که تحت حمایت سپاه پاسداران ایران قرار دارد؛ نیروهایی که نسخه عراقی سپاه پاسداران ایران را تشکیل می دهند.»

بازخبر /پایگاه آمریکایی “واشنگتن فری بیکن” (Washington Free Beacon) با انتشار گزارشی تحت عنوان “آمریکا به آموزش نیروهای مرتبط با ایران در عراق متهم شد” عنوان کرده که کار برای آمریکا در عراق سخت شده است.

در این گزارش آمده است: «ارتش آمریکا با اتهاماتی مبنی بر آموزش نیروهای شبه نظامی عراقی که با ایران مرتبط هستند، رو به رو شده است. مقامات نظامی که این هفته با واشنگتن فری بیکن مصاحبه کرده اند، این اتهام را رد کرده و تاکید دارند که آمریکا و ایران اهداف مشترکی در کشور جنگ زده عراق دارند و هر دو به دنبال ریشه کن کردن تروریست های داعش در این کشور هستند.»

این در حالی است که برخی مقامات نظامی آمریکا پیش از این عنوان کرده بودند که به دنبال مقابله با داعش در عراق نیست و از وجود داعش بهره می برد؛ بلکه در ظهور آن دست داشته است.

ژنرال “جیمز ماتیس”  که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا او را به عنوان وزیر دفاع خود انتخاب کرده است در این رابطه می گوید: “ایران دشمن داعش نیست؛ آن ها از آشفتگی که داعش رقم زده بیشترین بهره را می برند.” و سپس با طرح استدلالی عنوان می کند: “من فقط یک سئوال مطرح می کنم: تنها کشوری در خاورمیانه که هدف حمله داعش قرار نگرفته است کدام کشور است؟ یک کشور؛ ایران. به مطمئنم که این یک تصادف نیست.”

در ادامه این گزارش آمده است: «این اتهام که آمریکا به صورت مستقیم در آموزش شبه نظامیان تحت حمایت ایران نقش داشته است، موجب افزایش مجدد نگرانی ها شده که ایالات متحده بیش از حد به منافع ایرانیان در عراق نزدیک شده است؛ موضوعی که کار را برای نیروهای آمریکایی که به دنبال مقابله با نفوذ داعش در عراق هستند، سخت کرده است.

منابع ارشد نظامی که گفتگو با “فری بیکن” این موضوع را که ایالات متحده در حال همکاری مستقیم با نیروهای ایرانی است را رد کردند اما اذعان کردند که آمریکا و ایران اهداف مشترکی در عراق در رابطه با مقابله با تهدید داعش دارند.

برخی کارشناسان سیاست خارجی در گفتگو با “فری بیکن” در این رابطه هشدار دادند که مداخلات آمریکا در عراق برای مقابله با داعش، به گسترش نفوذ منطقه ای ایران و مشروعیت دادن به آن کمک می کند.

در عملیات هایی که بهار سال گذشته در فلوجه انجام شد، آمریکا پوشش هوایی لازم برای نیروهای عراقی که برخی از آن ها شبه نظامیان مرتبط با ایران بودند را تامین کرد.

سیاست اخیر آمریکا در عراق برای مبارزه با داعش موجب تقویت شبکه ای از نیروهایی است که تحت حمایت سپاه پاسداران ایران قرار دارد؛ نیروهایی که نسخه عراقی سپاه پاسداران ایران را تشکیل می دهند.»

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *