قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

اخلاقی : بزودی تاکسی گردشگری راه اندازی می شود/به دنبال نوسازی ناوگان خود هستیم

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرستان بندرعباس به تشریح اقدامات این سازمان پرداخت.

بازخبر /حسین اخلاقی  در نشستی گفت: ناوگان تاکسیرانی هرمزگان با ۱۵۰ هزار سفر شهری و ۲۸۴۴ تاکسی در تاکسیرانی در ۳۷ خط و در ۳ بخش مرکزی شرقی و غربی در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

وی در ادامه افزود: از مهم‌ترین مشکلات رانندگان ساماندهی خطوط و مسافربرهای شخصی بود که در ۸ ماهه اول امسال ۶۶۳۲ خودرو اعمال قانون شده که از میان آن‌ها ۹۰۰خودرو که واجد شرایط بوده‌اند تحت پوشش تاکسیرانی درآمده و به‌صورت تاکسی موقت در حال فعالیت هستند و فعالیت ۴۰۷ مسافربر شخصی به‌طور کامل متوقف و از آن‌ها تعهد محضری اخذشده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تاکسیرانی در ۳ سال اخیر در حوزه‌های رسیدگی به شکایات مردمی، عدم رعایت نرخ مصوب، اتمام مهلت مجوز تاکسیرانی، عدم فعالیت در سطح شهر، نداشتن آرم و بغل نویسی عدم نصب نرخ نامه ، طرح تاکسی خوب و کمیته انضباطی عملکرد رو به رشدی داشته است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرستان بندرعباس بابیان اینکه در سال ۹۴ افزایش ۲٫۵ برابری درآمد را نسبت به سال ۹۳ داشته‌ایم و توانستیم تمام بودجه مصوب را کسب کنیم، افزود: توانستیم کل بودجه سال ۹۵ را نیز در ۶ ماه اول این سال کسب کنیم.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تاکسیرانی کشور با اشاره به اینکه تعداد کل تاکسی‌های بندرعباس ۲۸۴۴، تاکسی فعال ۲۰۷۹، تاکسی نیمه فعال ۳۴۱ ، تاکسی غیرفعال ۴۲۴ و تاکسی نوسازی شده ۲۹۹ دستگاه بوده است، اذعان کرد:  بعد از ۵سال شاهد نوسازی در تاکسیرانی شدیم که از این ۲۹۹ تاکسی نوسازی شده ۲۵ خودرو آریو (اولین خودرو اتوماتیک در تاریخ تاکسیرانی در بندرعباس) و مابقی سمند و پژو ۴۰۵ بوده است.

وی ادامه داد: از ۸۰۰ خودرو غیرفعال ۲۹۹ دستگاه آن نوسازی شده و ۴۲۴ دستگاه  آن یا از رده خارج‌شده‌اند یا مربوط به سال ۸۵ به قبل بوده و حضورشان در سطح شهر همراه با آلودگی زیست‌محیطی بوده و چهره شهری را نازیبا می‌کند.

اخلاقی تصریح کرد: از اقداماتی که برای نوسازی تاکسی‌ها انجام‌شده می‌توان به تسهیلات ۲۰میلیونی (۱۶درصد چهارساله بدون ضامن) برای پژو ۴۰۵ با سهم آورده ۵میلیون تومان و برای سمند با سهم آورده ۶میلیون تومان و همچنین تسهیلات ۳۲ میلیونی (۱۶درصد بدون ضامن) برای خودروی آریو با سهم آورده ۱۳ میلیون تومان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: خودروهای اسقاطی رانندگانی که برای نوسازی خودروهای خود اقدام کنند را به قیمت ۵ میلیون و پانصد هزار تومان می‌خریم.

این مقام مسئول بابیان اینکه بندرعباس دومین شهری است که پس از تهران خودروی ریو را به تاکسیرانی خود اضافه کرد، گفت: تعداد ۴۷۵ خودرو سمند، ۵۷۹ خودرو پژو، ۱۵ تویوتا، ۱۱۱۸ پراید، ۵۴۶ پیکان، ۱۰۰ون و ۲۵ آریو در ناوگان تاکسیرانی بندرعباس در حال خدمات‌رسانی هستند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرستان بندرعباس اضافه کرد: از خدمات رفاهی دیگری که برای رانندگان در نظر گرفتیم خرید روغن خودرو با کمترین قیمت و تعویض رایگان برای آن‌ها بوده است و همچنین در هدف گزاری های میان‌مدتمان بیمه تکمیلی رانندگان در نظر گرفته‌شده که تابه‌حال برای ۳۰۰ خانوار اقدام کرده‌ایم و منتظر واریز اولیه رانندگان هستیم.

وی ساخت یک مجتمع خدمات رفاهی تاکسیرانی به متراژ ۳هزار متر در بلوار راه‌آهن را از اهداف بلندمدت سازمان تاکسیرانی دانست و افزود: این مجتمع شامل خدماتی همچون کارواش، تعمیرگاه و مولتی سرویس باهدف رضایتمندی و رفاه حال رانندگان خواهد بود.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تاکسیرانی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر بندرعباس در نیمه دوم سال با معضل رانندگان غیربومی از شهرهای دیگر مواجه می‌شود قوانینی اعمال‌شده مبنی بر اینکه تنها رانندگانی مجوز فعالیت دارند که ساکن شهر بندرعباس بوده، عدم سوءپیشینه و عدم اعتیاد داشته و از دانش شهرشناسی مورد قبولی برخوردار باشند.

این مقام مسئول از افزایش ۱۵ درصدی نرخ تاکسی‌ها در سال ۹۵ خبر داد و افزود: از دیگر فعالیت‌های این سازمان افزایش شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی (سرویس مدارس)، فعالیت بیش از هزار دستگاه خودرو مشمول و پوشش صد آموزشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی در این حوزه بوده است.

وی ضمن درخواست از شهروندان در خصوص استفاده از تاکسی‌های زردرنگ یا خودروهای شخصی تحت پوشش تاکسیرانی تأکید کرد: اگر والدین برای فرزندان خود از سرویس‌های بدون مجوز و بدون کارت و برچسب از سوی تاکسیرانی استفاده کنند، در صورت بروز هر حادثه‌ای هیچ بیمه‌ای به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

اخلاقی با اشاره به اینکه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه ساخت جایگاه CNG شده، افزود: ساخت این جایگاه‌ها باید با تعاملی بین شهرداری و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و با توجه به تعداد خودروهای موجود و تعداد خودروهای موردنیاز یک شهر انجام شود و امسال ۳جایگاه افتتاح شد که درمجموع ۹ جایگاه در تملک شهرداری هستند.

وی بابیان اینکه تاکسی سفیر فرهنگی هر شهر است و رانندگی تاکسی یک شغل است، اظهار کرد: در هفته کتاب، کتابدار و کتاب‌خوانی تعدادی از تاکسی‌هایمان را به کتابخانه سیار تبدیل کردیم؛ همچنین آموزش رانندگان درزمینهٔ آشنایی با قوانین جدید و پیشگیری از جرم در سه سطح تاکسی شخصی و مدارس را نیز داشتیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرستان بندرعباس با اشاره به اینکه با توجه به سیاست‌ها و عملکرد اهداف سازمان بودجه سال ۹۵ بالغ‌بر ۸۰درصد نسبت به سال ۹۴ افزایش‌یافته است، افزود: بودجه سال ۹۳، ۹میلیارد و ۷۷۸میلیون ریال بوده که مبلغ ده میلیارد و ۲۳۱ میلیون و ۶۵۹ هزار ریال آن محقق شده، بودجه سال ۹۴ ۱۴میلیارد ریال بوده که ۴۱ میلیارد و ۵۹۹ میلیون و ۶۶۷ هزار ریال آن محقق شده و همچنین بودجه سال ۹۵ ۲۴میلیارد ریال بوده که تا به الآن ۴۳میلیارد ریال آن محقق شده است که ۲٫۵برابر بودجه پیش‌بینی‌شده بوده است.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تاکسیرانی کشور اضافه کرد: تا پایان امسال ۳پایانه تاکسی برای ساماندهی خطوط افتتاح خواهد شد و تابه‌حال ۹ ایستگاه سایبان ساخته‌ایم و در حال حاضر حقوق تمامی کارکنان پرداخت‌شده و هیچ حقوق معوقه‌ای نداشته‌ایم.

اخلاقی بابیان اینکه پروژه BRT پروژه‌ای ملی است، افزود: این آمادگی راداریم که خطوط فرعی موردنیاز را پوشش دهیم و مسیری ویژه تاکسی برای رساندن مسافر به ایستگاه‌های BRT تعبیه کنیم.

وی در خصوص پیوند بین بدنه سازمان تاکسیرانی و رانندگان برای رسیدگی به وضعیت رفاهی و مسائل و مشکلات آن‌ها گفت: در بندرعباس ۳۷ مسیر خطی و به ازای آن‌ها ۳۷ نماینده و ۳۷ کمک نماینده داریم که دغدغه‌ها و مشکلات رانندگان را به ما منتقل می‌کنند و پس از بررسی مشکلات آن‌ها در صورت منطقی بودن به‌سرعت پیگیری می‌شود و مرکز خدمات رفاهی که قرار است ساخته شود در همین راستا فعالیت خواهد کرد؛ ضمن اینکه تمامی مشکلات رانندگان و خطوط تاکسی مربوط به چند سال اخیر نیست .

این مقام مسئول از برنامه فعال کردن تاکسی گردشگری برای مراکز استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: با توافقنامه‌ای که بین تاکسیرانیم میراث فرهنگی در حال انجام است در استان هرمزگان و در شهر بندرعباس نیز شاهد این خدمات خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرستان بندرعباس از تجهیز ۲۰۰ تاکسی بی‌سیم به دستگاه پوز و تبلت موقعیت‌یاب و AVL  و ACL خبر داد و افزود: برای خطوط ویژه نیز تجهیز به این امکانات در برنامه‌های آینده‌مان خواهد بود.

وی اضافه کرد: در دهه فجر هوشمند سازی پرونده رانندگان را خواهیم داشت که پکیجی شامل کمیته انضباطی مرخصی سرویس تمدید پروانه تجهیزات و غیره خواهد بود.

اخلاقی با اشاره به اینکه ۵۱درصد جامعه آماری رانندگان جوان و زیر ۴۵ سال است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر خودرو علاوه بر راننده یک کمک‌راننده هم دارد در صورت اینکه راننده نتواند کار کند کمک‌راننده به‌جای او کار خواهد کرد تا با مشکل کمبود تاکسی مواجه نشویم.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تاکسیرانی کشور اذعان کرد: ۱۲۰هزار خودرو فرسوده در سراسر کشور داریم که برای ۹۰ هزار دستگاه آن برنامه‌ریزی‌شده، ۶۸هزار خودرو در قالب نوسازی ثبت‌نام‌شده که ۳۳هزار و ۱۸۷ خودرو تابه‌حال تحویل و تا پایان سال ۳۰هزار خودروی دیگر نیز تحویل داده خواهد شد.

وی بابیان اینکه به دنبال بازگرداندن نظارت بر آژانس‌ها از سوی تاکسیرانی هستیم، اضافه کرد: مسئله رسیدگی به تاکسی ویژه بانوان نیز در دستور کارمان هست؛ هرچند که تاکنون کمتر از ۵۰ راننده خانم در تاکسی بی‌سیم در حال فعالیت هستند

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *