جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران : در برنامه ششم ، ۳۵ درصد از رشد اقتصادی هشت درصدی از طریق بهره وری حاصل خواهد شد

موضوع بهره وری به طور همزمان در همه دستگاه ها دنبال می شود زیرا مشکلی که در گذشته وجود داشت، این بود که بهره وری به صورت تک بعدی دنبال می شد.

بازخبر / «رویا طباطبایی یزدی»  رئیس سازمان ملی بهره وری ایران عنوان کرد ؛ دولت یازدهم در شرایطی سکان قوه مجریه را بر عهده گرفت که نرخ رشد اقتصادی در سال ۱۳۹۱ به منفی ۶.۸ درصد بود و در سال ۱۳۹۲ نیز منفی ۱.۹ درصد به ثبت رسید و رشد اقتصادی منفی در سال های ۹۱ و ۹۲، رشد بهره وری نیز در این سال ها منفی شد.
طباطبایی یزدی با بیان اینکه هنوز اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه رشد بهره وری در سال ۱۳۹۴ تعیین نشده است، گفت: آخرین آمار در زمینه رشد بهره وری در کشور مربوط به سال ۱۳۹۳ است که در آن رشد اقتصادی سه درصد بود که ۲.۱ درصد آن از طریق بهره وری حاصل شد؛ یعنی اینکه ۷۰ درصد رشد اقتصادی کشور در آن سال مربوط به ارتقای بهره وری بود.
وی تاکید کرد نمی توان با محاسبه فقط یک سال مدعی شد نرخ و رشد بهره وری مطلوب بوده است ، بهره وری مقوله ای است که در میان مدت و در یک بازه زمانی پنج تا ۶ ساله باید سنجیده شود و از این رو باید اطلاعات سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ نیز به دست آید.
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: در برنامه پنجم قرار بود یک سوم رشد اقتصادی کشور از طریق بهره وری حاصل شود که البته این برنامه از نظر تحقق رشد اقتصادی و نیز بهره وری شرایط مطلوبی نداشت.
وی یادآوری کرد: اینکه نرخ رشد اقتصادی و بهره وری در دولت پیش مطلوب نبود، بیش از هر امری به شرایط تحریم ها باز می گردد که بویژه به بهره وری سرمایه لطمه بسیار زد ، از سال ۱۳۹۳ که از شدت تحریم ها کاسته شد، شاهد بهبود نرخ بهره وری بودیم.
وی بخشی از دلیل محقق نشدن اهداف مورد نظر در برنامه پنجم  را ناشی از سوء مدیریت ها بر بخش های اقتصادی کشور دانست و ابراز امیدواری کرد امسال با توجه به اجرای برجام و افزایش امیدها به رفع کامل تحریم ها، نرخ رشد اقتصادی کشور ارتقا یابد و به دنبال آن سهم بهره وری از رشد اقتصادی نیز بیشتر شود.
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران درباره سهم بهره وری در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: در لایحه این برنامه متوسط رشد اقتصادی هشت درصدی پیش بینی شده است که اگر نتوان این میزان رشد را محقق کرد، احتمال تحقق اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ از بین می رود.
و ادامه داد: در لایحه برنامه ششم مقرر شده است ۳۵ درصد از رشد اقتصادی هشت درصدی از طریق بهره وری حاصل شود و بر این اساس باید سالیانه ۲.۸ درصد نرخ بهره وری ارتقا یابد.
طباطبایی یزدی گفت: برای تحقق اهداف برنامه ششم، سازمان ملی بهره وری همکاری با سه قوه و همه دستگاه های اجرایی را آغاز کرده است و با رییسان کمیته های بهره وری همه نهادهای مختلف و حتی نهادهای عمومی غیردولتی نشست های مستمر دارد.
وی  با اشاره به اینکه ارتقای بهره وری بدون کمک تک تک اجزای کشور امکانپذیر نیست گفت: افزون بر همکاری با همه دستگاه ها، اجرای برنامه بهبود چرخه مدیریت بهره وری در بنگاه های بزرگ اقتصادی نیز آغاز شده است تا این بنگاه ها به الگویی برای سایر بنگاه ها تبدیل شوند.
طباطبایی یزدی اضافه کرد: موضوع بهره وری به طور همزمان در همه دستگاه ها دنبال می شود زیرا مشکلی که در گذشته وجود داشت، این بود که بهره وری به صورت تک بعدی دنبال می شد.
وی یکی از لوازم ارتقای بهره وری در کشور را توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و عنوان کرد: برای این کار با وزارت ارتباطات در زمینه افزایش پهنای باند اینترنت و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات به منظور ارتقای بهره وری همکاری داریم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *