قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

از “جنگ در مشهد” تا “عذرخواهی مطهری از امام‌جمعه”

اظهارنظر علی مطهری درباره علت لغو این مراسم، بازار گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌ها را در شبکه‌های بیگانه داغ کرده است.

بازخبر /در پی لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد و اظهارنظر عجولانه وی درباره علت لغو این مراسم، بازار گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌ها در شبکه‌های بیگانه داغ شده است.

سایت بی بی سی فارسی در یادداشتی، لغو سخنرانی او را “رویارویی دوباره دولت با اصولگرایان” ارزیابی کرده و نوشته است: «لغو سخنرانی علی مطهری فارغ از اینکه به دستور و نفوذ چه کسی انجام شده٬ چوب دیگری لای چرخ دولت است و شاید از این پس برگزاری سخنرانی حامیان دولت در دومین استان و شهر پرجمعیت‌ ایران به آسانی گذشته نباشد».

بی بی سی این مساله را به انتخابات ریاست جمهوری مرتبط دانسته و افزوده است: «این نکته از این نظر برای حسن روحانی دارای اهمیت است که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری با توجه به رویکرد انتقادی هر پنج نماینده اصولگرای این شهر در مجلس به دولت، در کنار نفوذ و قدرت آقای علم‌الهدی، کار برای تبلیغ حامیان او سخت‌تر می‌شود».

رمضان‌پور نیز در گفتگو با بی بی سی مدعی شده: «به نظر می‌رسد در چند روز گذشته جنگی در مشهد بر سر برگزاری سخنرانی علی مطهری در جریان بوده است».

در ادامه این فضاسازی‌ها، اکبرگنجی، ضدانقلاب فراری نیز در صفحه فیس بوک خود با استفاده از ادبیات به‌کار رفته در نامه مطهری به روحانی که لغو سخنرانی خود را در مشهد «داعش‌گونه» توصیف کرده بود، نوشت: «داعشیان مسلط بر خراسان رضوی مانع سخنرانی علی مطهری شدند»[!]

همچنین مهاجرانی، وزیر مستعفی دولت اصلاحات نیز در پستی در صفحه تلگرام خود به تمجید از شخصیت علی مطهری پرداخت و نوشت: «او نماینده‌ایست که حقیقتا نماینده جریان فکری و سیاسی-اجتماعی اکثریت مردم ایران است. رأی او در انتخابات اخیر مجلس نشان داد که مردم تهران بزرگ با چه هوشمندی او را به‌عنوان نماینده اول خود انتخاب کرده‌اند».

انتساب دستور لغو این مراسم به امام جمعه مشهد در حالی صورت می‌گیرد که پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص این موضوع اطلاعیه‌ای را منتشر کرد و اعلام نمود که «آیت‌الله علم‌الهدی اصلا به چنین سخنرانی و مراسمی توجهی نداشته است و این حق را دارد که علیه شخص مفتری اقدام قضائی کند و در صورت عدم جبران تشویش اذهان عمومی توسط این شخص، اقدام خواهد شد».

در این اطلاعیه با انتقاد از روش اتخاذ شده از سوی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و استفاده از موقعیت حقوقی‌اش، آمده: «امروز شخصی که در جایگاه هیأت رئیسه مجلس قانون‌گذاری این نظام قرار دارد، از قدرتی که به‌واسطه برقراری مردم‌سالاری دینی در این کشور از مردم به امانت گرفته و جزو یکی از قدرت‌مداران این نظام است، استفاده کرده و رئیس جمهور را تهدید می‌کند که اگر پیگیری برای کشف علل انحلال سخنرانی من در مشهد را نکنی، مجلس فلان و بیسار می‌کند!! و با تکیه بر قدرت خود به هرکه می‌خواهد تهمت و افترا می‌زند…»

همچنین وزیر کشور نیز به معاون سیاسی خود دستور داده هیاتی را برای بررسی علت لغو سخنرانی مطهری در مشهد تشکیل دهد.

به نظر می‌رسد آقای علی مطهری با توجه به جایگاه حقوقی خود، می‌بایست نسبت به ابراز نظراتش درباره سایر شخصیت‌ها و نهادها، تأمل و خویشتن‌داری به خرج دهد تا خدای ناکرده همچون گذشته، اما این بار در جایگاه نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، مجبور به عذرخواهی و اظهار ندامت نشود.

مطهری سال گذشته هم لغو سخنرانی خود در کرج را به امام جمعه آن شهر منتسب کرده بود. وی بعد از فهمیدن علت لغو از امام جمعه عذرخواهی کرد و در نامه‌ای رسمی خطاب به امام جمعه نوشت: «قضاوت اولیه من صواب نبوده است. لذا از این بابت از جناب عالی پوزش می‌طلبم.»

پسندیدم(2)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی: ،

8 نظر برای “از “جنگ در مشهد” تا “عذرخواهی مطهری از امام‌جمعه””

  1. ناشناس گفت:

    کاشکی شما احمدی نژادیها یکسر سوزن از مردانگی علی مطهری را داشتید وپس از هشت سال از چپاول بیت المال توسط ان خبیث ازمردم طلب بخشش میکردید باید به شما گفت وای اگر از پس امروز بود فردایی

    پسندیدم(10)نپسندیدم(16)
  2. ناشناس گفت:

    فقط مطهری

    پسندیدم(11)نپسندیدم(10)
  3. فرهاد گفت:

    با سلام علی مطهری لیاقت ریاست جمهوری رادارد

    پسندیدم(12)نپسندیدم(11)
    1. ناشناس گفت:

      سلام برشهید مطهری بادرود به علی مطهری شیرت حلال

      پسندیدم(13)نپسندیدم(9)
  4. رزمنده 8سال دفاع مقدس گفت:

    بنام خدا دکتر مطهری کاندیدای ریاست جمهوری بشه ما همه به او دایی می دهیم زنده باد دکتر

    پسندیدم(13)نپسندیدم(9)
  5. ناشناس گفت:

    درود به مطهری

    پسندیدم(13)نپسندیدم(8)
  6. محمدی گفت:

    کاش همه مدعیان عدالت و دفاع از حقوق ملت و ادعاهای اعتقادی خود همچون جناب مطهری صداقت داشتند

    پسندیدم(13)نپسندیدم(8)
  7. ناشناس گفت:

    دکتر دوستت داریم

    پسندیدم(12)نپسندیدم(7)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *