قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

ساخت دستگاه فیلتراسیون و تصفیه هوا در پارک فناوری هرمزگان

یک واحد فناور در پارک علم و فناوری هرمزگان اقدام به ساخت دستگاه فیلتراسیون و تصفیه هوا کرده که به راحتی هوای آلوده را تصفیه کرده و پس از آن وارد محیط کار و زندگی می کند.

به گزارش باز خبر به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری هرمزگان، دکتر پویان ادیبی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری هرمزگان با بیان این مطلب افزود: این فیلتراسیون توسط واحد فناور هنر صنعت هرمزگان در مرکز رشد پذیرش شده است که با طراحی و ساخت آن کمک می کند هوای آلوده محیط کار و زندگی را پس از تصفیه  به حالت پاک برساند.

وی تنفس را یکی از جلوه های حیات دانست و گفت: انسان بدون تنفس و در هوای خالی از اکسیژن کمتر از ۲ دقیقه زنده می ماند به همین دلیل است که باید با هر عامل و عوامل چالش زایی که این حق را کمرنگ و کم ارزش نماید و یا کمبود اکسیژن پاک را به خطر اندازد مبارزه کرد و برای آن راهکاری مدبرانه اندیشید.

ادیبی خاطرنشان کرد، برای این مهم دست اندرکاران واحد فناور هنر صنعت هرمزگان اقدام به طراحی و ساخت فیلتراسیون هوا کرده اند که به خوبی این کار را در هوای آلوده انجام می دهد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری هرمزگان ابراز امیدواری کرد، با ورود این محصول به بازار بتوان ضمن کاهش هزینه های تصفیه هوا زمینه سلامتی افراد در محیط های آلوده را فراهم آورد.

وحید منصوری مدیرعامل واحد فناور هنر صنعت هرمزگان نیز در تشریح ساخت این محصول در پارک علم و فناوری هرمزگان، خاطرنشان کرد، محیط اطراف ما را انواع ویروس ها، گرد و غبار، دود، آلاینده ها و … احاطه کرده که وجود مقداری از آنها امری عادی است اما چناچه از حد بگذرد سلامت و حیات انسان ها را به خطر می اندازد که باید برای رفع آن اقدام کرد.

وی در همین زمینه گفت: برای این کار باید از ملزوماتی از جمله دستگاه های تصفیه و فیلتراسیون هوا بهره جست.

مدیرعامل واحد فناور هنر صنعت هرمزگان با بیان اینکه آب برای شرب نیازمند طی کردن مراحلی است هوا نیز برای استنشاق می بایست در برخی محیط ها از این فیلترها بگذرند از این رو ما دستگاهی ساخته ایم که این کار را به راحتی و با کمترین هزینه انجام می دهد.

منصوری به تحقیقات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و افزود:  تحقیقات نشان می دهد مکانهای بسته دو تا ۱۰ برابر بیشتر در معرض خطرات ناشی از آلاینده های هوا به نسبت محیط های باز قرار دارند؛ و همین امر توجه مضاعف به امر تصفیه و فیلتراسیون هوا را در این مکان ها می طلبد.

وی ادامه داد، اصولا دستگاه های تصفیه هوا بسته به نوع آلاینده، مکان، نوع، اهمیت و شدت استفاده و انتظار مصرف کننده و بهره بردار مجهز به همه و یا حداقل ۳ یا ۴عدد از مهمترین اقلام جهت تصفیه و فیلتراسیون هوا می باشند.

مدیرعامل واحد فناور هنر صنعت هرمزگان، فیلترهای مورد استفاده در این دستگاه را فیلتر پیش تصفیه، هپا، کربن فعال، یونایزر عنوان کرد که می توانند قسمت عمده ای از آلاینده ها را با کمترین هزینه و بالاترین راندمان مرتفع سازند.

به گفته وی، دستگاههای تصفیه هوا باید از کیفیت، کارایی، استحکام، دوام و ایمنی بالا برخوردار باشند، ضمن آن که اهداف و منظور به کارگیری وبهرهبرداری از آنچه مقصود استفاده از آن است، بسته به فضا، زمان و موقعیت را برآورده سازند.

مدیرعامل واحد فناور هنر صنعت هرمزگان از دیگر مزیت های دستگاه فیلتراسیون تولیدی را چشم نوازی و زیبایی، سبکی و سادگی، وزن کم، حجم و فضای اشغالی به همراه قیمت مناسب عنوان کرد.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *