قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

حیدری‌پوری : توسعه پرورش ماهی در قفس از مهمترین طرح‌های اقتصادی هرمزگان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، گسترش کشت‌های داربستی، توسعه پرورش ماهی در قفس و اصلاح‌نژاد دام از مهمترین برنامه‌های امسال استان است.

حیدری پوری

بازخبر ، ناصر حیدری‌پوری ضمن تشریح ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان با بیان اینکه نگاه هوشمندانه به شرایط بازار، اقتصاد کشاورزی را متحول می‌کند، اظهار داشت: امسال در راستای سیاست اقتصادی مقاومتی و اقتصادی کردن بخش کشاورزی، توسعه کشت گیاهان دارویی با استفاده از تجربه استان‌های موفق در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: تولید ۶۲ هزار تن گندم در سال زراعی ۹۵-۹۴ و خرید ۵۷ هزار تن گندم و تولید بیش از ۲ هزار تن گندم بذری از مهمترین موفقیت‌های حوزه کشاورزی استان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در هفته دولت ۱۱ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۸۴ هزار میلیون ریال در بخش کشاورزی به بهره‌برداری رسید که جاده بین مزارع، اصلاح باغات فرسوده، اجرای شبکه آبیاری نوین، ایجاد صنایع بسته‌بندی محصولات کشاورزی و ساخت سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی و دامی از مهمترین طرح‌های بهره‌برداری شده در هفته دولت بوده است.

حیدری‌پوری عنوان کرد: تولید محصولات استراتژیک از جمله گندم، کلزا، ذرت، کنجد و دانه‌های روغنی در دستور کار سال جاری است.

وی با تاکید بر اینکه سالیانه در استان بیش از ۴۰۰ هزار تن پیاز تولید می‌شود و رتبه اول تولید پیاز را در کشور داریم اظهار داشت: کشت این محصول اقتصادی نیست و باید با اجرای دقیق طرح اصلاح الگوی کشت، کشاورزان را تشویق به کشت محصولات اقتصادی در فضای گلخانه‌ای کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان یادآور شد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، گسترش کشت‌های داربستی، توسعه پرورش ماهی در قفس و اصلاح‌نژاد دام از مهمترین برنامه‌های امسال است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مصوبات کارگروه رفع موانع تولید بیان داشت: ۴۰۵ میلیارد تومان برای رفع موانع تولید به استان اختصاص یافته است که از این مبلغ ۲۰۷ میلیارد تومان آن به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است.

حیدری‌پوری افزود: این اعتبارات در قالب تسهیلات به واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا و برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی می‌توانند برای دریافت این تسهیلات تقاضای خود را در سامانه بهینه‌یاب ثبت نمایند.

 

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *