قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

داعش ۸۰ خانواده عراقی را به غرب موصل منتقل کرد

یک افسر ارتش عراق روز چهارشنبه گفت که تروریست های داعش ۸۰ خانواده عراقی را به اجبار از شرق شهر موصل به غرب این شهر منتقل کردند.

باز خبر,به گزارش پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، جلیل الجبوری عنوان کرد: طبق اطلاعات به دست آمده گروه ترویستی داعش انتقال اجباری شهروندان عراق از شرق موصل به غرب آن را شروع کرده است.

وی افزود: در همین راستا دستکم ۸۰ خانواده عراقی به اجبار و تهدید سلاح از منطقه الفیصله در شرق موصل به سمت غرب این شهر منتقل شده اند. این افسر ارتش عراق تصریح کرد که تروریست ها منازل این شهروندان عراقی را بمب گذاری می کنند و از این منازل به عنوان کمین در مقابل نیروهای عراقی استفاده می شود.

همچنین گفته شده که ممکن است عناصر داعش با این ترفند قصد پنهان کردن خود را در میان مردم برای فرار از حمله نیروهای عراقی دارند. در همین راستا سازمان بین المللی مهاجرت نیز اعلام کرده است که حدود ۴۲ هزار نفر از زمان آغاز نبرد موصل تاکنون از شهرهایشان آواره شده و به دیگر نقاط امن عراق رفته اند.

اکثر کسانی که آواره شده اند ساکن استان نینوا هستند که شهر موصل مرکز آن است، اما آمار سازمان بین المللی مهاجرت آوارگان دیگر استان ها را نیز در بر می گیرد.

داعش در خرداد ماه سال ۹۴ مناطق وسیعی از شمال و غرب بغداد را تصرف کرد، اما نیروهای عراقی شهرها و روستاهای زیادی را از چنگ این گروه تروریستی آزاد کرده اند. موصل آخرین شهر مهم عراق است که در تصرف داعش قرار دارد. عملیات آزادسازی موصل از ۱۷ اکتبر (۲۶ مهرماه) گذشته، از ۶ محور آغاز شده و نیروهای عراقی طی روزهای اخیر توانسته اند وارد شهرک ها و محلات حومه موصل در بخش شرقی شهر شوند.

در همین مدت، بیش از ۱۵۰ روستا و بخش در طول این عملیات از دست تروریست های داعش آزاد شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *