جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
گیتی ساعتچی در گفت‌وگو با فارس:

«معمای شاه» با حساسیت ویژه ورزی ساخته شد/ از بین ۵۰ کاندیدا برای ایفای نقش تاج‌الملوک انتخاب شدم

بازیگر نقش تاج الملوک در مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» گفت: جالب است که به عقیده من هیچ شباهت ظاهری با تاج‌الملوک ندارم اما آقای ورزی من را از بین ۵۰ نفر که برای این نقش کاندیدا شده بودند، انتخاب کرد.

بازخبر / گیتی ساعتچی بازیگر نقش تاج الملوک در سریال «معمای شاه» است که هنوز و با گذشت دو سال از حضورش در این اثر هنوز خسته است، اما از این تجربه به نیکی یاد می‌کند. او شخصیت رفتاری‌اش شبیه به مادر شاه است و به همین خاطر ارتباط خوبی را با این نقش برقرار کرده است.

** زمانی که پیشنهاد حضور در سریال «معمای شاه» را داشتید، از ابتدا نقش تاج الملوک را به شما سپردند؟

– از ابتدا و در سال ۹۰ همین نقش را به من پیشنهاد دادند و من هم پسندیدم و آقای ورزی بخشی از خاطرات این شخصیت را در اختیارم قرار دادند تا مطالعه کنم و با همه خصیصه‌های رفتاری و گفتاری‌اش به خوبی آشنا شوم و من فقط ۶ ماه مشغول مطالعه این کتاب‌ها بودم و لباس پرو می کردم و تا سال ۹۳ به پایان رسید.

** کدامیک از ویژگی‌های رفتاری تاج الملوک برایتان قابل توجه بود؟

– قلدر و مقتدر بودن او در زندگی و به خصوص در رفتار با بچه‌هایش. شاید به این دلیل بود که خودم در رفتار با بچه‌هایم به همین شکل هستم و همه حتی نوه‌هایم به نوعی از من حساب می‌برند و زمانیکه چنین شخصیتی پیشنهاد شد،‌ دقیقا گویی که خودم را دیدم. جالب است بدانید بعد از اینکه «معمای شاه» پخش شد، گاهی اوقات فرزندان و نوه‌هایم به من می‌گویند تو فکر کردی اینجا هم در نقش تاج الملوک هستی و مقابل دوربینی؟! و من می‌خندم.

** در حال حاضر و بعد از قرار گرفتن در قالب این شخصیت،‌چقدر تحت تاثیر او قرار گرفتید؟

– خیلی زیاد. شاید بدتر از گذشته شدم،‌ آنهم به این دلیل که در این مدت دو ساله برای نزدیک شدن به تاج الملوک تمرین‌های بسیاری کرده بودم و همین موضوع تاثیر به سزایی روی رفتارم گذاشت.

معتقدم قلدر بودن در همه جا خوب است،‌ حال چه مرد باشی و چه زن تفاوتی ندارد. از ابتدای داستان تا سال ۵۷ که خانواده پهلوی از ایران می‌روند من نیز بازی دارم و در قسمت‌های پایانی نیستم.

** قبل از اینکه در معمای شاه بازی کنید، با شخصیت مادر شاه آشنا بودید و تا چه میزان برایتان جذابیت داشت؟

– تا به حال او را ندیده بودم و همین که آن کتاب‌ها را مطالعه کردم دیدم دقیقا همان فردی است که مدت‌ها دوست داشتم نقشش را بازی کنم.

** علاوه بر ویژگی‌های رفتاری، این شخصیت از نظر چهره تا چه اندازه شبیه به شما بود؟

– جالب است که به عقیده من او هیچ شباهت ظاهری با من نداشت. اما آقای ورزی من را از بین ۵۰ نفر که برای این نقش کاندیدا شده بودند، انتخاب کرد و مدام اصرار داشت تا زمانیکه در این نقش بازی می‌کنم لاغر نشوم، چراکه بیشتر به فیزیک چهره مادر شاه نزدیک باشم.

** خودتان سریال را دنبال می‌کنید؟ و با پخش هر شبی بیشتر موافق هستید یا هفتگی؟

– در تمام این مدت همیشه سریال را تماشا می‌کردم چه آن زمان که هفتگی پخش می‌شد و چه الان که هر شبی است. دوست دارم تا ایرادهای بازی‌ام را متوجه شوم و دیگر آنها را تکرار نکنم. در پاسخ به بخش دوم سوالتان نیز باید بگویم در حال حاضر که «معمای شاه» پخش هر شبی دارد، بهتر است چراکه مخاطب بیشتر درگیر سریال می‌شود و اغلب آنهایی که درگیر روزمرگی می‌شوند و اتفاقاتی که در پخش هر هفته می‌افتد را فراموش می‌کنند،‌ در پخش هر شبی راحت تر اتفاق‌ها را به خاطر می‌سپارند. یادم است زمان پخش هفتگی مردم مدام از من می‌پرسیدند که در قسمت قبل چه گذشت و در قسمت بعد چه خواهد گذشت؟

** از همکاری با محمدرضا ورزی راضی بودید؟

– بله،‌برای بار اول بود که با ایشان همکاری کردم. در کل حضور در آثار تاریخی را بسیار دوست دارم مخصوصا اینکه بخشی از کشور خودم را به تصویر بکشد. تا قبل از «معمای شاه» در این دست آثار حضور نداشتم و این سریال اولین تجربه من در سریال‌های تاریخی است.

** فکر می‌کنید ساختن این نوع سریال‌ها می‌تواند علاقه و اطلاعات نسل جوان را بالا برد؟

– بله، بسیاری از جوان‌های ما و حتی خود من نیز از برخی حقیقت‌های تاریخی و اتفاق‌های موجود در دل تاریخ اطلاعی نداریم و تماشای این سریال‌ها به خوبی اطلاعات ما را بالا می‌برد و از طرفی من نوعی بعد از تماشای «معمای شاه» به دیدن آثار تاریخی علاقه‌مند شدم.

** شما در این سریال با نسل جوان نیز هم بازی شدید. توصیه‌ای به آنها دارید؟

– از این همکاری راضی بودم و همه آنها جای بچه‌های من هستند و دوستشان دارم. توصیه‌ام به نسل جوان‌ بازیگری این است که ابتدا شغل خود را انتخاب کنند و بعد به سمت بازیگری بیایند، آنهم به این خاطر که نمی‌توان از طریق بازیگری امرار معاش کرد و زندگی را چرخاند. از طرفی بدون داشتن تحصیلات آکادمیک می‌توان بازیگر شد اما نمی‌توان ماندگار شد.

** مادر شاه نفوذ بسیاری روی شاه داشت. شما این ویژگی را چطور در نقش نشان دادید؟

– من بر اساس دانسته‌ها و داشته‌هایم مقابل دوربین آقای ورزی رفتم.  برای مثال زمانی که گفتند علیرضا مُرد، تلاش کردم تا واقعا با حس همان تاج الملوک آن را بروز بدهم.

** گویا روی متن‌هایتان نیز حساسیت داشتید؟

– بله ،‌به شدت. همیشه روی متنی که در دستم بود خیلی حساس بودم و به دلیل اینکه خاطرات تاج الملوک را خوانده بودم، حتی به یک واو هم حساسیت داشتم و زمانیکه به ورزی می‌گفتم او می‌گفت ایرادی ندارد.

** بعد از پایان بازی‌تان در سریال «معمای شاه» پیشنهادی برای حضور در سریال یا فیلمی داشتید؟

– هنوز خستگی معمای شاه در تنم هست و بنا به اینکه مدتی بعد از ایفای نقش تاج الملوک بیمار هم شدم، پیشنهادی نداشتم.

** این روزها مشغول چه کاری هستید؟

– مشغول خانه داری هستم. از هیچ کس هم گله ندارم چون چنین آدمی نیستم. اما مدتی است که همه ما بی معرفت شدیم و علتش را نمی‌دانم، حتی خود من هم همینطور شدم. همه چیز در گذشته سر جای خودش بود، اما الان نه کسی پیشکسوت‌ها را می‌شناسد و نه …

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *