قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

آمار سازمان‌های بین‌المللی درباره شادی و غم ایرانیان،غیرواقعی است

یک رفتار شناس گفت: آمارهایی که سازمان‌های بین المللی از فرآیندهای رفتاری مانند غم، شادی، تلخ‌کامی، شکست و پیروزی در مورد مردم ایران ارایه  می‌دهند غیرواقعی، دور از منطق و اضطراب آور است؛ چرا که بدون حضور در محیط پژوهش (ایران) نمی‌توان به آمار دقیق دست یافت.

 باز خبر,مجید ابهری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ کارشناس با سوابق متعدد در زمینه مواد مخدر در تهران حضور دارند اما هنوز نتوانسته‌اند آمار دقیقی از تعداد معتادان پایتخت ارائه دهند، این در حالیست که دستیابی به آمار غمگینی و شادی مردم سخت‌تر است.

وی تصریح کرد: ارائه این گونه آمار بر اساس معیارهای سیاسی و کاذب است. شرکت در عزاداری، مجالس سینه زنی یا مراسم تشییع جنازه و گریه بر سر مزار عزیزان توسط پژوهشگران غربی جزء افسردگی به حساب می‌آید در حالی‌که از نگاه ما گریستن برای امام حسین (ع) نوعی شادی معنوی است و رفتارشناسان ثابت کرده‌اند که گریه ناشی از باورها سموم بدن را خارج می‌کند و موجب بهبودی افسردگی می‌شود؛ اما معیار کشورهای غربی برای شاد بودن شامل شرکت در مجالس رقص و مشروب خواری می‌شود.

این آسیب شناس تصریح کرد: آمار خودکشی‌ها در کشورهای مختلف بهترین سند برای قضاوت در زمینه میزان افسردگی مردم است. آمار خودکشی در کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان و حتی سوئد و نروژ که جزو مرفه ترین کشورهای اروپایی هستند بالاتر است یا ایران؟ افسردگی و مصرف قرص‌های ضد افسردگی در اروپا بیشتر است یا ایران؟

وی اضافه کرد: تکرار آمار مراکز پژوهشی غربی فقط باعث دلسردی و ایجاد اضطراب اجتماعی می‌شود. در نتیجه نباید این آمارها از سوی کارشناسان ایرانی بدون بررسی‌های مجدد اعلام شود. حسن نیت، صداقت و دلسوزی رئیس انجمن مددکاری بر همه ثابت شده است. بنابراین نمی‌توان ارائه این گونه آمار از سوی او را در جهت سیاه نمایی قلمداد کرد اما اگر افراد دیگری فاقد  سابقه موسوی چلک به ارائه این آمارها بپردازند قصد سیاه نمایی دارند.

ابهری در پایان اذعان کرد: ما منکر وجود افسردگی در جامعه ایران نیستیم اما مردم ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر علی رغم وجود مشکلات مختلف خوشبختانه شادی واقعی (نشاط معنوی و روحی) را از دست نداده‌اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *