قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

استاندار هرمزگان: اصالت بافت تاریخی جزیره هرمز حفظ شود

استاندار هرمزگان با اشاره به روند بررسی پیشرفت طرح احیای بافت تاریخی جزیره هرمز گفت: اصلالت بافت تاریخی این جزیره باید حفظ شود.

بازخبر/مهدی دوستیدر نشست بررسی طرح‌های توسعه جزیره هرمز اظهار کرد: هرمز جزیره‌ای ویژه در ایران اسلامی است و باید تلاش کنیم تاریخ پر افتخار و معماری این جزیره را احیا کنیم.

وی افزود: باید توجه شود که احیای بافت تاریخی هرمز به سمت الگوبرداری از حاشیه جنوبی خلیج‌فارس نرود و روح تاریخی آن حفظ شود و فضای سبز جایگاه ویژه‌ای در آن داشته باشد، به این منظور باید از پوشش بومی استفاده کرد.

دوستی خاطرنشان‌ کرد: جزیره هرمز این قابلیت را دارد که به محل ویژه‌ای برای جذب گردشگران تبدیل شود و مردم کشور علاوه بر استفاده از جذابیت‌های طبیعی بتوانند سیری نیز در دل تاریخ خلیج فارس و جنوب ایران داشته باشند.

در این نشست آخرین پیشرفت اجرایی و طراحی پروژه‌های جزیره هرمز بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

جزیره هرمز که تنگه هرمز برگرفته از نام این جزیره است، دلیرمردان بزرگی در طول تاریخ تاکنون پرورانده و شهدای زیادی در راه حفظ کیان این منطقه تقدیم شده و اکنون به سمت یک جزیره درحال توسعه با محوریت گردشگری پیش می‌رود.

هرمز در میان زمین شناسان به بهشت زمین‌ شناسی مشهور است، جزیره‌ای بیضی‌ شکل و گنبدی نمکی در خلیج‌فارس به مساحت ۴۲ کیلومترمربع و در ۱۶ کیلومتری بندرعباس است.

این جزیره زیبا با حدود هفت هزار نفر جمعیت همواره در طول تاریخ به علت موقعیت استراتژیک دارای اهمیت راهبردی و بازرگانی بوده و هر سال در ایام سفرهای نوروزی پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و مسافران از سراسر کشور است./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *