قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در هرمزگان آماده کاشت است

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان با اشاره به هدف‌گذاری طرح ملی تولید یک میلیارد درخت طی فعالیت چهارساله دولت سیزدهم و آغاز نهضت نهالکاری از یازدهم آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان، گفت: براساس تعهدات، امسال ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید و آماده کاشت است.

بازخبر/سید محمد نور موسوی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه از این میزان سه میلیون اصله نهال حرا و سه‌میلیون و۵۰۰ هزار اصله نهال بیابانی، جنگلی، فضای سبز و زارعت چوب در هرمزگان تولید شده است، افزود: نهضت بزرگ نهال‌کاری در استان هرمزگان یازدهم آذرماه جاری همزمان با سراسر کشور در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آغاز شده و همه با کاشت درخت به استقبال این طرح می‌رویم.

وی بااشاره به اینکه طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در هرمزگان در سه بخش دولتی، متولیان و صاحبان صنایع (که تولیدکننده کربن و آلاینده‌ها هستند) و مردم صورت می‌گیردُ بیان کرد: باتوجه به فرموده رهبرمعظم انقلاب هر ایرانی سه درخت، در هرمزگان نیز هر هرمزگانی با کاشت سه درخت رسالت خود را در قبال این طرح مردمی ایفا می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: فرهنگ درختکاری از سال‌های خیلی دور، هم از جنبه‌های دینی و هم از جنبه‌های تمدنی و تاریخی در کشور ما وجود دارد و آثار درختکاری در کشور نیز مربوط به این چند سال اخیر نیست و ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی را پیرامون این مهم دارد.

نور موسوی تصریح کرد: پیرامون طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت براساس دستور رییس جمهور که در شهریورماه سال گذشته به وزارت جهادکشاورزی داده شد و پیگیری‌هایی را هم که وزارت جهاد پیرامون تحقق این امر داشت ظرفیت‌های نهالستان‌های بخش دولتی را ابتدا دقیقا مشخص و یک سند پشتیبانی را آماده کردیم.

گفتنی است ؛ طرح کاشت یک میلیارد درخت از تاریخ ۱۱ آذرماه روز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی همزمان در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد؛ البته برخی از استان‌ها با توجه به شرایط رویشی کار را زودتر شروع کردند.

کشورمان ایران برای احیا و بازسازی زیست بوم‌های تخریب شده تصمیم به تولید و کاشت درخت کرده است که با دستور رییس جمهور طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال کلید خورده و با ابلاغ وزیر جهادکشاورزی، به تکلیف قانونی تبدیل شده است و سهم هرمزگان نیز تولید و کاشت سالانه ۶ میلیون و ۵۰۰ درخت است.

از مساحت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتاری عرصه‌های منابع طبیعی هرمزگان، یک میلیون و ۹۲ هزار هکتار آن جنگل با گونه های کرت، آکاسیا، کنار، کهور ایرانی، تج و دریگر گونه ها بوده است که ۲۵ هزار هکتار آن جنگل حرا، ۸۰۲ هزار هکتار جنگل های محدوده خلیج فارس و دریای عمان، ۲۱۳ هزار هکتار جنگل های ایرانی تورانی و ۵۱ هزار هکتار جنگل های دست کاشت است./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *