قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

دانش‌بنیان‌ها به صنعت شیرین‌سازی آب دریا ورود کنند

استاندار هرمزگان با اشاره به هزینه‌های بالای شیرین‌سازی آب دریا، از شرکت‌های دانش بنیان حوزه صنایع دریایی خواست برای کاهش این هزینه‌ها به این صنعت ورود کنند.

بازخبر/مهدی دوستی شامگاه سه‌شنبه در نشست ویدئوکنفرانسی با شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌ی صنایع دریایی در استان اظهار کرد: در حال حاضر به ازای هر ۳.۵ کیلووات ساعت برق، یک مترمکعب آب در کشور شیرین‌سازی می‌شود، در حالی که می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد.

وی با اشاره به قراداد یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای کاهش هزینه‌های شیرین‌سازی آب دریا بیان کرد: از نظر تئوریک می‌توان با هفتاد و پنج صدم کیلووات ساعت، یک مترمکعب آب را شیرین‌سازی کرد که اگر شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند این کار را انجام دهند هزینه شیرین سازی آب در ایران به یک چهارم کاهش خواهد یافت و کشاورزی با آب، آب‌شیرین‌کن‌ها در کشور اقتصادی خواهد شد که بزرگترین خدمت به آینده‌ی ایران است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین در بخش دیگری از سخنانش کِشتی‌سازی را یکی از صنعت‌های دارای ظرفیت در ایران دانست و گفت: باید با ارتقای توان مدیریتی در کِشتی‌سازی و تعریف شیوه‌های نوین مدیریت در این حوزه، به حرکت رو به جلو و توسعه صنعت کِشتی‌سازی در کشور کمک کنیم.

دوستی با اشاره به مشکلات پیش‌روی طرح‌های خصوصی‌سازی در کشور، بیان کرد: این پیشنهاد در دولت مطرح شده که برای دور کردن صنعت کِشتی‌سازی از مدیریت غیر بهره‌ور دولتی، طرح تفکیک مدیریت از مالکیت در شرکت کِشتی‌سازی ایزوایکو اجرایی شود و از توان بخش خصوصی نیز در این حوزه استفاده کنیم.

ورود دانش بنیان‌ها به زنجیره اسکراپ

دوستی همچنین با دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به زنجیره‌ اسکراپ (اوراق کردن کشتی‌های قدیمی و فرسوده) و صدور مجوز این صنعت در ایزوایکو بیان کرد: تمام ظرفیت تولید فولاد ایجاد شده قبل از دولت سیزدهم در هرمزگان ۴.۵ میلیون تن بوده اما از ابتدای دولت تاکنون حدود ۱۰ میلیون تن ظرفیت جدیدِ تولید فولاد ایجاد شده است که اگر از زنجیره‌ی اسکراپ و قراضه‌ها نیز برای نقش‌آفرینی در آن استفاده کنیم در تولید فولاد کمتر با محدودیت‌های انرژی و سنگ‌آهن مواجه خواهیم بود.

استاندار هرمزگان تصریح‌کرد: در حال حاضر کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، ۲.۵ میلیارد دلار کشتیِ در صف اسکراپ دارد، از طرفی این شرکت حاضر بوده در بحث کشتی‌سازی به مدت ۲۵ سال، سالیانه ۲کشتی را خرید تضمینی کند که مشکل بازار در این صنعت را حل می‌کند.

شرکت‌های دانش بنیان واردات خود را از ایزوایکو انجام دهند

وی خاطرنشان‌کرد: با تلاش‌هایی که از ابتدای دولت سیزدهم انجام شد، ایزوایکو (مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران) به مرز رسمی تبدیل شده و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تمام واردات مورد نیاز خود را از طریق ایزوایکو انجام دهند.

دوستی با اشاره به تعریف ۱۰ پهنه‌ی عاری از مجوز و تعریف شهر شیشه در استان هرمزگان گفت: آمادگی داریم در شهر شیشه و شهر سیلیس نیز با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری کنیم./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *