قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

احمد مرادی : هرمزگان کانون اصلی توسعه دریا محور کشور است

نماینده مردم بندرعباس گفت: هرمزگان در اولویت اقتصادی توسعه دریا محور به عنوان کانون برنامه‌ریزی‌های ملی قرار دارد.

بازخبر ، احمد مرادی صبح امروز در جمع شماری از دانشجویان و فعالان علمی و دانشگاهی هرمزگان اظهار کرد: بعد از سال‌ها تأکید بر اهمیت توسعه مناطق ساحلی جنوب کشور و بدنبال تأکیدات رهبر معظم  انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه ظرفیت‌های کشورمان برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از سواحل و جزایر، جهت‌گیری خوبی در مجلس و دولت برای هدایت اعتبارات به این مناطق صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عملا سرمایه‌گذاری در حوزه سواحل به نفع توسعه همه‌جانبه کشور است، افزود: بدلیل غفلت ما از سرمایه‌گذاری در سواحل، جزایر و بنادر کشورمان، برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس مؤفق به دست‌گرفتن انبوهی از فرصت‌های این منطقه شده‌اند که باید فاصله خودمان را با آنها در این حوزه‌ها کاهش دهیم.
نماینده مردم بندرعباس خاطرنشان کرد: رقابت میان کشورمان با کشورهای حاشیه خلیج فارس صرفا در برداشت از منابع نفتی و گازی نیست بلکه حوزه‌های مشترک اقتصادی فراوانی در حوزه خلیج فارس وجود دارد که درآمدهایی بسیار بالاتر از درآمدهای نفتی دارند و ما باید سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها را آغاز کرده و یا تقویت کنیم.
مرادی به چرخش بالای مالی حوزه گردشگری، تجارت بندری و دریایی، تعمیرات شناورها، سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری، خدمات فنی به کشتی‌ها، حمل و نقل هوایی و … اشاره و گفت: در این حوزه‌ها دست کم سالانه چندین برابر درآمدهای نفتی و گازی کشورهای پیرامونی خلیج فارس، رونق اقتصادی جریان دارد.
وی ادامه داد: در برخی از حوزه‌های صاحب برتری منطقه‌ای و جغرافیایی برای رقابت با رقبا هستیم اما در برخی بخش‌ها نیز باید با تلاش و بهبود شرایط سرمایه‌گذاری به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی باشیم تا بتوانیم سهمی در بازارهای منطقه‌ای و جهانی بدست آوریم.
عضو کمیسیون انرژی خانه ملت افزود: باید توسعه سواحل مکران و سرمایه‌گذاری در سواحل کشورمان را با هدف رسیدن به توان رقابت با کشورهای خلیج فارس برنامه‌ریزی و هدایت کنیم تا از این فرصت ملی برای رسیدن به برتری منطقه‌ای بهره ببریم.
مرادی عنوان کرد: سهم ایران از امنیت منطقه خلیج فارس غیرقابل انکار است و دشمنان فرامنطقه‌ای نیز به این نقش اذعان دارند اما باید به موازات همین نقش آفرینی در حوزه اقتصادی نیز در منافع خلیج فارس شریک باشیم و نقش خودمان را روز به روز پررنگ‌تر کنیم.
وی گفت: برنامه ششم توسعه فرصت خوبی است تا عقب‌ماندگی‌های کشورمان را در زمینه توجه به سواحل جبران کرده و اشتغال پایداری از این ناحیه برای مردم مرزنشین فراهم آوریم.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *