قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
نتایج ضعیف ساپینتو در دیدارهای خانگی

استقلال مهمان در آزادی!

استقلال این فصل در ورزشگاه آزادی عملکرد خوبی نداشته است.

بازخبر/ایمان گودرزی؛ جایگاه دومی استقلال تا پایان هفته چهاردهم لیگ برتر نشان می‌دهد که آبی‌ها تیمی در حال رشد هستند و می‌توان به آینده‌ آنها در لیگ برتر دل بست و آنها را یکی از مدعیان جدی قهرمانی دانست اما آنچه سبب شده آبی‌ها به جای پرسپولیس در صدر جدول قرار نداشته باشند، فرصت سوزی‌های مکرر در بازی‌های خانگی است.
استقلال هفته اول لیگ برتر را با شکست دو برصفر مقابل سپاهان آغاز کرد. باختی که باعث شد بعد از ماه‌های طولانی آبی‌ها طعم شکست را بچشند. گرچه بعد از آن باخت، آبی‌ها شکستی را تجربه نکردند و ساپینتو موفق شد روند نباختن را در تیمش حفظ کند اما تساوی‌های خانگی بیشترین لطمه را به نتایج استقلال وارد ساخته است.
استقلال در هفته سوم لیگ جاری مس کرمان را در تهران برد اما هفته پنجم با ‌وجود برخورداری از امتیاز میزبانی مقابل پیکان به تساوی بدون گل رسید.
در هفته ششم استقلال بار دیگر در تهران میزبان شد و این بار توانست نساجی را با نتیجه 3بریک شکست دهد. بردی که تا پایان نیم فصل دیگر در تهران تکرار نشد تا آماری عجیب از استقلال در نیم‌فصل فعالیت خود در لیگ بیست و دوم به ثبت برسد و ساپینتو و شاگردانش تا پایان نیم فصل دیگر نتوانند بردی را در خانه تجربه کنند.
استقلال در هفته هشتم مقابل فولاد تن به تساوی یک-یک داد، در هفته دهم نیز بدون گل مقابل آلومینیوم اراک متوقف شد و در هفته دوازدهم هم نتوانست در دربی نتیجه‌ای بهتر از تساوی 2-2 به دست آورد. آخرین بازی خانگی استقلال هم مقابل مس رفسنجان انجام شد؛ دیداری سرد و بی‌روح که سرانجام این بازی نیز یک تساوی بدون گل دیگر برای ساپینتو و شاگردانش بود تا استقلال با عجیب‌ترین آمار ممکن در نیم‌فصل و ثبت 5 تساوی در بازی‌های خانگی به فعالیت خود خاتمه دهد.

این آمار در پانزده‌ هفته‌ای که در لیگ بیست و دوم برگزار خواهد شد قطعی است به این دلیل که آبی‌ها هفته پایانی نیم فصل میهمان تراکتور هستند که البته با توجه به آمار مطلوبی که در بازی‌های بیرون خانه دارند، شاید این بار نیز به بردی دیگر خارج از پایتخت دست یابند اما پرواضح است که اگر استقلال به روند امتیازسوزی خود در بازی‌های خانگی ادامه دهد و این عادت را به نیم فصل دوم بکشاند، هیچ شانسی برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر نخواهد داشت.
البته اشتباهات داوری نیز سهمی بزرگ در موقعیت مکانی استقلال در جدول دارد و اگر برخی صحنه‌های منجر به پنالتی به سود استقلال اعلام می‌شد، بی‌تردید جایگاه دیگری برای استقلال در جدول رده‌بندی لیگ برتر به ثبت می‌رسید اما واقعیت این است که اگر تیمی دل به این بهانه‌ها ببندد و موقعیت خود را ناشی از اشتباهات داوری بداند، در نهایت محکوم به شکست است و هیچ شانسی برای موفقیت در لیگ نخواهد داشت.

بعد از بازی با مس رفسنجان بار دیگر هجمه‌های گسترده‌ای از سوی بازیکنان و مربیان استقلال به سمت داور روانه شد تا تساوی خانگی به نوعی گردن داور این بازی انداخته شود اما واقعیت چیز دیگری بود و استقلال ساپینتو از نظر فنی هرگز نتوانست مطابق با انتظارات پیش برود و نمایشی در خور نام استقلال در ورزشگاه خانگی به اجرا بگذارد.
آن روز استقلال طوری توپ را زیر پا می‌دواند که انگار در خانه میهمان بود! نه نشانی از یک تیم سرحال و قبراق در میدان رقابت دیده می‌شد و نه اینکه تعویض‌های سرمربی، استقلال را به سمت پیروزی در این میدان سوق داد. برخلاف دربی حتی تغییراتی که مرد پرتغالی در تیمش ایجاد کرد، در بازی با مس هیچ نتیجه مثبتی در پی نداشت که این وضعیت باید بدرستی از سوی سرمربی استقلال مورد کنکاش و واکاوی قرار بگیرد که چرا و به چه دلیل تیم او با وجود اعمال تغییرات در ترکیب نتوانست گره بازی را باز کند و حتی در دقایق پایانی تا آستانه شکست خانگی نیز پیش رفت.
استقلال در ادامه لیگ بخصوص بازی‌های خانگی به روحی تازه نیازمند است تا اقبال خود را برای رسیدن به قهرمانی فصل جاری فزونی بخشد. این فرمان هرگز استقلال را به نقطه روشنی در لیگ برتر نخواهد رساند و باید توجه داشت که چنین تیمی قطعاً در جام حذفی هم با مشکل مواجه خواهد شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *