قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

هاشمی تختی : کمک به رشد کشاورزی در هرمزگان کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی است

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: استان هرمزگان ظرفیت‌های کم‌نظیری در زمینه تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل دارد و کمک به کشاورزی در هرمزگان کمک به اقتصاد مقاومتی است.

باز خبر,حسین هاشمی‌تختی عصر امروز در جمع مردم کهورستان از توابع شهرستان بندرخمیر اظهار کرد: با آغاز فصل پاییز و سرد شدن هوا در بسیاری از استان‌های کشورمان، میزان تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز روزمره مردم کاهش می‌یابد اما در استان هرمزگان بهترین ظرفیت برای تولید محصولات خارج از فصل وجود دارد.

وی با اشاره به آسیب‌های گسترده ناشی از بروز خشکسالی‌ ۱۸ ساله در استان هرمزگان، بیان کرد: متأسفانه اقتصاد بخش کشاورزی در استان هرمزگان با چالش‌های جدی مواجه شده و میزان تزریق اعتبارات جبرانی از سوی دولت‌های مختلف به این بخش در مقایسه با آسیب‌های وارده به کشاورزان ناچیز بوده است و لذا اقتصاد کشاورزی در هرمزگان به تدریج ضعیف شده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس ادامه داد: قوانینی که در مجلس شورای اسلامی برای کمک به بخش کشاورزی تصویب شده، پر تعداد بوده است اما بسیاری از این قوانین به دلیل بار مالی قابل‌توجهی که داشته‌اند یا اجرایی نشده‌اند و یا روند اجرای آنها کند بوده است.
هاشمی خاطرنشان کرد: سال ۹۵ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی نام گرفته و به نظر می‌رسد بیشترین مزیت ما در کشور در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی دو حوزه دریا و کشاورزی باشد که در هرمزگان از هر دو این مواهب بهره‌مند هستیم.
وی کمک به بخش کشاورزی را کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: نگاه ما در اجرای اقتصاد مقاومتی به سمت و سوی مزیت‌های کشورمان در داخل است و ما در زمینه کشاورزی و اقتصاد دریامحور مزیت‌های فراوانی داریم که نباید از آنها غافل باشیم.
نماینده بندرعباس گفت: برخی از کشورهای جهان بیش از ۵۰ درصد از درآمدهای ملی‌شان را از محل صادرات محصولات کشاورزی تأمین می‌کنند و ما نیز می‌توانیم با اصلاح الگوهای مصرف در حوزه کشاورزی و ایجاد قابلیت‌های جدید در این بخش، تولید محصولات کشاورزیمان را افزایش دهیم.
عضو کمیسیون عمران خانه ملت عنوان کرد: کشورهای پیرامونی ایران به شدت به واردات محصولات کشاورزی وابسته‌اند و اگر بتوانیم مازاد بر نیاز داخلی تولید کنیم، بازارهای صادراتی خوبی در دسترس قرار دارند که می‌توان سالانه دهها میلیارد دلار از آن درآمد کسب کرد.
هاشمی تختی با اشاره به عزم نمایندگان هرمزگان در زمینه دفاع از مطالبات مردم استان در زمینه‌های مختلف به پیگیری مطالبات کشاورزان استان و درخواست اختصاص اعتبارات جبرانی و حمایتی از کشاورزان هرمزگان در دیدار با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور، تصریح کرد: باید کشاورزی هرمزگان را برای رسیدن به وضعیتی با ثبات حمایت و همراهی کنیم.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *