قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

احمد مرادی :حساب قاچاقچیان را از مردم هرمزگان جدا کنید

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حساب قاچاقچیان را از مردم هرمزگان جدا کنید گفت: شناسایی کانتینر قاچاق دستخوش اتفاقات سیاسی نشود.

 باز خبر, نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حساب قاچاقچیان را از مردم هرمزگان جدا کنید گفت: شناسایی کانتینر قاچاق دستخوش اتفاقات سیاسی نشود.

احمد مرادی  با بیان اینکه ۹۰ درصد قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور انجام می‌شود اظهارداشت: قاچاق کالا، مواد مخدر، ارز و انسان هر کدام به نوع ضربات جبران‌ناپذیری را به کشور وارد می‌کند و بایستی در مبارزه با آنها هوشیارانه عمل کرد.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس با اشاره به کشف تنها ۱۰ درصد از کل کشور تصریح‌کرد: علنا ۹۰ درصد از کالای قاچاق وارد شده به کشور از طریق گمرکات با جعل اسناد، کم‌اظهاری و بد‌اظهاری صورت می‌گیرد.

مرادی در ادامه تاکیدکرد: مردم استان هرمزگان قاچاقچی نیستند و ریشه و اساس قاچاق را بایستی در مرزهای خارج از استان جستجو کرد.

وی با تاکید بر انجام اقدامات اطلاعاتی برخورد با سرشاخه‌های قاچاق در استان را از اولویت‌های ناجا دانست و گفت: شناسایی و توقیف کانتینرهای قاچاق کالا اقدامی بسیار بزرگ، ارزنده و قابل تحسین است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با بیان اینکه نباید این موضوع مهم را دستخوش اختلافات سیاسی کنیم افزود: عده‌ای افراد سودجو، بسیاری از کالاهایی را که از این استان به گمرکات مرزی دیگر جهت ترانزیت منتقل می‌کردند اما این کانتینرها با اهداف سودجویی، از جاهای دیگر در داخل کشور سردر می‌آورند و اکنون که انتظامی این را شناسایی کرده و جلوی آن را گرفته، باید از فرماندهی این نیرو در هرمزگان تقدیر و حمایت شود.

مرادی در ادامه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید با مرزنشینان هرمزگان رابطه تنگاتنگی داشته باشد افزود: حساب مرزنشینان هرمزگانی با قاچاقچیان جداست.

وی با اشاره به حق ملوانی و ته لنجی در هرمزگان بیان‌داشت: در دیداری که با معاون رئیس جمهور داشتم وی تاکید داشت در این زمینه مطابق با قانون حق ملوانان در سایر استان‌ها رفتار شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس تصریح‌کرد: هر چه خدمات عمومی در سطح جامعه بیشتر و نگاه‌ها مثبت‌تر و عمیق‌تر باشد کار برای نیروی انتظامی راحت‌تر است.

مرادی ابراز داشت: اگر دولت به رفاهیات و سرگرمی جوانان و البته معیشت مردم توجه بیشتری داشته باشد امنیت پایدار در جامعه حکمفرما می‌شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با بیان اینکه بسته بودن نگاه‌ها هیچ دردی از مسائل مردم را حل نمی‌کند افزود: انتظاری که از استانداری می‌رفت این بود که بگویند در این ۳ سال کدام مشکلات استان را برطرف کرده‌اند.

مرادی همچنین یکی از مشکلات استان هرمزگان را مشکل اشتغال عنوان‌کرد و بیان‌داشت: برای هیچ کس قابل قبول نیست که آمار بیکاری در هرمزگان ۱۱ درصد باشد، باید آمار واقعی را بیان و برای مردم بر اساس واقعیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قانون برای همه استان‌ها در خصوص درآمدها، درآمدزایی و واریز آن به خزانه تکلیف مشخص کرده، تاکیدداشت: هر استانی که درآمد بیشتری به خزانه در طی یک سال واریز کند  ۵۰ درصد از آن درآمدها به همان استان اختصاص می‌یابد.

مرادی اضافه‌کرد: ما در استان هرمزگان به صورت میانگین در سال‌های اخیر سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان مازاد درآمد داشته ایم که مطابق قانون هر سال نیمی از این درآمدها باید به استان تخصیص می‌یافت اما متاسفانه در سال‌های ۹۳ و ۹۴ تنها ۴ میلیارد تومان در این خصوص به استان اختصاص یافته است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بافت فرسوده موجود در استان هرمزگان و شهر بندرعباس را یکی از مسائل و مشکلات استان دانست و گفت: البته اکثر استان‌های کشور مدتهاست که برای این مسئله راهکارهای عملی ارائه داده اند اما در هرمزگان همچنان در انتظار برنامه‌ای مدون و عملی هستیم.

مرادی در ادامه با اشاره به ورود بیش از ۷۰۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب تصفیه خانه بندرعباس به دریا بیان‌کرد: می‌توان از این ظرفیت برای آبیاری فضای سبز شهری بهره برد و استفاده ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب در آبیاری سبز شهری بندرعباس جلوگیری کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد قتل‌ها و جرائم خشن با استفاده از سلاح‌های سرد همچون چاقو، قمه و شمشیر به وقوع می‌پیوندد گفت: در هفته‌های آتی در مجلس، تبصره ای به قانون جزای اسلامی در خصوص برخورد با عاملان و فروشندگان سلاح سرد در کشور پس از تصویب اضافه می‌شود.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *