قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

۳۴ هزار هکتار از اراضی هرمزگان زیرکشت خرما

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به ۳۴ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات هرمزگان از اجرای طرح اصلاح و نوسازی نخلستان های استان خبرداد.

بازخبر/عباس مویدی صبح امروز (چهارم اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، با تشریح برنامه های جهاد کشاورزی هرمزگان در سال جدید اظهار کرد: استان هرمزگان با دارا بودن ۳۴ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات بیش از ۱۳ درصد نخلستاتهای کشور را در خود جای داده است.

وی در ادامه تولید خرمای استان را ۱۶۵هزار تن دانست و عنوان کرد: سهم هرمزگان از تولید خرمای کشور بالغ بر ۱۱ درصد است که با برنامه ریزی های انجام شده این میزان در حال افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان  اضافه کرد: از کل میزان تولید خرمای استان بالغ بر ۹۰ هزار تن به صورت فراوری و مصرف تازه خوری است و ۵۰ هزار تن نیز در بخش صنعتی مصرف می شود.

مویدی با اشاره به تنوع ارقام خرما در استان هرمزگان تصریح کرد: ۵۰ رقم خرما در هرمزگان وجود دارد که حدود ۲۰ نوع از این ارقام تجاری سازی و مابقی در بخش صنعت استفاده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بالغ بر۳۰ هزار تن خرما از ارقام برند تجاری پیارم و خاصویی و ارقام صادراتی برحی، خنیزی، کریته، مرداسنگ و مضافتی به ارزش ۴۰ میلیون دلار صادر شده است.

وی  بر اصلاح و نوسازی باغات به ویژه نخلستان های استان اشاره و بیان کرد: این طرح از محل اعتبارات استانی و ملی با پرداخت یارانه پاجوش خرما به باغداران، پرداخت تسهیلات و کمک های اعتبارات، توسعه صنایع جانبی و تبدیلی و تکمیل زنجیره ارزش، توسعه ارقام تجاری خرما در منطقه نظیر رقم مجول اجرا خواهد شد.

مویدی در ادامه از شناسایی باغات پیر و فرسوده و اجرای طرح تجمیع باغات و حذف درختان پیر و باز گرداندن نخیلات قدیمی به چرخه تولید خبرداد و گفت: سطح کل باغات استان بالغ بر ۷۹ هزار هکتار است که از این میزان، سالانه ۶۵۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *