قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

استقبال کم باغداران هرمزگانی از تسهیلات نوسازی باغات

استاندار هرمزگان گفت: یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی باغات استان هرمزگان اختصاص یافته، اما متاسفانه از این تسهیلات استقبال خوبی نشده است.

بازخبر/ مهدی دوستی شب گذشته (سوم اردیبهشت ماه) در دیدار با فعالان اقتصادی استان هرمزگان افزود: در سفر ریاست جمهوری، ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تسهیلات گرفتیم که باید ماهانه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان جذب شود و در صورت عدم استقبال و جذب، تسهیلات بازگشت می‌خورد.

وی افزود: رویکرد ما در تخصیص اعتبارات این است که با انجام طرح‌های رشد در استان، برای جوانان ایجاد اشتغال و زیرساخت‌های اصلی را تامین کنیم.

استاندار هرمزگان بیان کرد: ساخت سالن ورزشی و آسفالت راه روستایی خوب است، اما این موارد به تنهایی باعث ایجاد اشتغال و ماندن جوانان در روستاها نمی‌شود.

به گفته دوستی، در حال حاضر بیش از ۵۰۰ روستای خالی از سکنه در استان وجود دارد که بیش از ۴۳۳ روستا راه دسترسی داشته‌اند و این یعنی با راه نمی‌توان مانع از مهاجرت افراد جویای کار از روستا به شهرها شد.

وی افزود: به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و طرح‌های مرتبط با حوزه رشد هستیم و اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین برق مزارع پرورش میگو در استان امر بسیار خوبی بود که می‌تواند ضریب اشتغال را بالا ببرد.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: در حوزه آبزی پروری بر اساس وعده ایجاد ۳ مرکز تقویت ذخایر آبزیان، علاوه بر تخصیص زمین و مشخص شدن مکان، یک مرکز دیگر نیز به این ۳ مرکز اضافه شده است.

دوستی افزود: در حوزه تجارت، کارگروهی با حضور سه وزیر تشکیل و پیش نویس یک قانون برای تجارت و ته لنجی نوشته شد که در این قانون بیمه ملوانان تا ساماندهی ته لنجی و تخفیفات مختلف در این قانون در نظر گرفته شده است که امیدوارم به سرعت اجرایی شود.

به گفته دوستی، در حوزه آبرسانی به دشت‌ها و تکمیل زیرساخت‌ها، معادل ۱۰ درصد هزینه انجام شده برای سد جگین برای آب رسانی به دشت‌ها و اراضی پایین دست این سد انجام شده است.

وی گفت: برای تکمیل زنجیره پتاسیم و ایجاد شهر پتاس ۷۰ هکتار در نظر گرفته شده و از سوی دیگر بر روی شهر سیلیس در استان نیز مطالعاتی انجام شده و با توجه به ضعف منابع سیلیس در هند به دنبال بازار هند و سرمایه گذاری در این زمینه هستیم.
استاندار هرمزگان گفت: در حوزه گردشگری دریایی نیز یکی از آرزوهای دیرینه استان برآورده و مجوز سهمیه سوخت یارانه‌ای برای کشتی‌های کروز گرفته شد.

دوستی افزود: نسخه اولیه دفترچه سرمایه گذاری استان در اسفندماه با تلاش معاونت اقتصادی استانداری آماده شد که کار بزرگی است و با این دفترچه می‌توان نظر سرمایه گذاران را جلب کرد و در آن ۶۸ مشوق طلایی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در بحث سند دار کردن زمین‌های مسکونی در مناطق مختلف استان از جمله در بندرعباس، جزیره هرمز و میناب خوب عمل شد، اما در حوزه سند دار کردن زمین‌های کشاورزی همچنان مشکل وجود دارد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *