قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

باید به دنبال رمز ماندگاری حافظ، مولوی و سعدی در طول تاریخ باشیم

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: هنرمندان و شاعران بزرگ و ماندگار، همواره در بزنگاه‌های تاریخ نقش مهم و محوری ایفا کرده‌اند و از شاعران نسل امروز نیز همین انتظار می‌رود. یعنی باید بتوانند در لحظه‌ها تصمیم‌گیری و به مسائل ورود کنند.

بازخبر/ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار با جمعی از هنرمندان سراسر استان هرمزگان، با اشعار و هنر، هنرمندان هرمزگان را قدسی دانست و اظهار کرد: هنر، می‌توان پیام‌های نسل‌ها را منتقل کند و رمز ماندگاری پیام‌های بین نسلی محسوب می‌شود.

وی، با بیان اینکه از ۲ جنبه می‌توان به شعر نگاه کرد، عنوان کرد: شعر را می‌توان به دو بخش مکتبی و غیر مکتبی اشاره کرد که هر دو دارای ارزش‌هایی هستند. اما هنر مکتبی دارای ویژگی‌هایی است که شاعر را با خودش ماندگار می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: بسیاری از شاعران در طول تاریخ شعر می‌گفتند اما نتوانستند در تاریخ ماندگار شوند. باید بررسی کرد رمز ماندگاری حافظ، مولوی و سعدی در طول تاریخ چه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده بیان کرد: شاعر رنج‌ها و ارزش‌های جامعه را نقل می‌کند و سعی می‌کند که خلاء های بین نسلی را پر کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مطالب و ارزش‌های الهی را نمی‌توان با زبان ساده منتقل کرد، کرد: هنر مکتبی یعنی هدفمند شعر گفتن برای انتشار پیام‌های ارزشمند الهی در جامعه که این مهم به هنر ارزش می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: امروز در بستر انقلاب اسلامی، مجموعه‌ای از ارزش‌های مقدس و گران‌بها از طریق هنرمندان و شاعران در حال گسترش در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به اینکه پیام‌های عاشورایی در بستر اشعار عاشورایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: نیروهای امام حسین (ع) هنگامی که در میدان حاضر می‌شدند، توانایی‌ها و نظرات خود را در قالب شعر حماسی (رجز) به دشمن ارائه می‌کردند.

وی، با بیان اینکه بصیرت انقلابی یعنی تصمیم‌گیری در لحظات حساس، عنوان کرد: شعرای بزرگ تاریخ همواره در بزنگاه‌های تاریخ نقش مهم و محوری را ایفا کرده‌اند که از شاعران نسل امروز نیز همین انتظار می‌رود. یعنی باید بتوانند در لحظه‌ها  تصمیم‌گیری و به مسائل ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که شاعر باید در جریانات مختلف پیشرو و پیش‌گام باشند، تصریح کرد: هنرمندان و شاعران نباید دنباله‌رو جریانات متفاوت باشند بلکه خودشان پیشرو باشند چراکه در غیر این صورت در کش و قوس تاریخ گم خواهد شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *