قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس به فاز دوم رسید

طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس به فاز دوم رسید

بازخبرمدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس صبح امروز (۱۸ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، افزود: فاز دوم طرح انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب به بندرعباس فردا ۱۹ اسفندماه با حضور  وجیه ا… جعفری، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو)، استاندار هرمزگان، مجمع نمایندگان استان در مجلس و سایر مسئولان محلی کلنگ زنی می شود.

شهروز شجاعی با اشاره به اینکه بازسازی، ارتقا، توسعه و بهربرداری ظرفیت تصفیه خانه بندرعباس و ایستگاه پمپاژ اصلی فاضلاب در فاز دوم دیده شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد ساختاری واحد برای تأمین آب پایدار صناع غرب بندرعباس و بهبود منابع آبی، رفع چالش محیط زیستی شهر بندرعباس و سالم سازی اکوسیستم کرانه های خلیج فارس از دیگر اهداف این فاز است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده به صناع مولد هرمزگان در ۷ فاز اجرا می شود، اضافه کرد: این عملیات از ابتدای سالجاری با اعتبار پیش بینی شده ۳۰ هزار میلیارد ریال آغاز شده است.

شجاعی با اشاره به اینکه فاز نخست را عملیات مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی و احداث ایستگاه پمپاژ انتقال پساب شامل می شد، عنوان کرد: در فاز دوم بازسازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه موجود و  ایستگاه پمپاژ اصلی فاضلاب از ۶۴ هزار مترمکعب در شبانه روز به ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز نیز در دستور کار قرار دارد.

وی  در خصوص وضعیت این پروژه در شهر بندرعباس اظهار کرد: در حال حاضر در تعدادی از آیتم های در نظر گرفته شده زیست محیطی توانستیم به وضعیت مطلوب برسیم اما برای اینکه به صراحت بگوییم آلودگی فاضلاب بندرعباس وجود ندارد نیاز به پایان هر هفت فاز و رعایت تمامی آیتم های اعلام شده وجود دارد.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس در پایان گفت: ایمیدرو، فولاد هرمزگان، پالایشگاه نفت بندرعباس، صبا فولاد خلیج فارس، صنایع ملی مس ایران، ستاره سیمین هرمز و مادکوش از بنگاه های اقتصادی هستند که رد این پروژه سرمایه گذاری کرده اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *