دانلود انیمیشن غول آهنی دوبله فارسی مفاهیم اساسی حقوق ثبت از زبان وکیل ثبت آیا عمل زیبایی بینی گوشتی سخت است؟ دیجی ماشین، بهترین وبسایت نقد و بررسی خودرو در ایران

چهار ایستگاه جزر و مدسنجی در بنادر هرمزگان راه‌اندازی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: چهار ایستگاه جزر و مدسنجی در بنادر شهید رجایی، بندر لنگه، کیش و شهید ذاکری قشم راه اندازی شد.

بازخبرعلی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران صبح امروز (دوم دی ماه) در تشریح این خبر افزود: راه‌اندازی و بروزرسانی این چهار ایستگاه با هدف پایش نوسانات تراز سطح آب و امکان تحلیل داده‌های جزر و مدسنجی و بهرگیری از آن در عملیات دریایی و بندری و همچنین استفاده در مطالعات دریایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه داشتن اطلاعات تغییرات تراز دریا لازمه پیش بینی دقیق تر جزر و مد است و این امر در پهلو دهی کشتی‌ها در بنادر و ساخت موج شکن ها و سایر سازه های دریایی نقش مهمی دارد، خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها دارای یک سنجنده مکانیکی و یک سنجنده راداری هستند که وظیفه آن خواندن اطلاعات سطح آب در هر ۱۰ دقیقه یکبار و اطلاعات دریافت شده از طریق یک دستگاه داده نگار ذخیره و جمع‌آوری می‌شود.

کرجی ران بیان کرد: برخورداری از اطلاعات جزر و مدسنجی و استفاده داده ها در تمامی فعالیت‌های مرتبط با محیط دریا، استفاده هیدروگرافی و محاسبات سطوح جزر و مدی برای استفاده در امور مهندسی سواحل و ایمنی دریانوردی و تعیین چارت دیتوم منطقه(جانمایی نقاط کنترل ارتفاعی ایستگاه‌های پایش تراز سطح دریا) از دیگر کابردهای این دستگاه ها است.

وی اضافه کرد: خروجی اطلاعات ایستگاه‌ها به صورت فایل‌های اکسل شامل تاریخ، ساعت و میزان سطح آب، استخراج و محاسبات لازم بر روی آن است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد: اکنون برای رصد وضعیت ایستگاه‌های جزر و مدسنجی، بازدیدهای دوره‌ای دوماهه، شش‌ماهه و یکساله درنظر گرفته شده که توسط کارشناسان متخصص شاغل در اداره مهندسی سواحل این اداره کل انجام می‌شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *