آشنایی با انواع سازه پیش ساخته ساختمان سازی دانلود انیمیشن غول آهنی دوبله فارسی مفاهیم اساسی حقوق ثبت از زبان وکیل ثبت آیا عمل زیبایی بینی گوشتی سخت است؟
رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت:

حذف بیماری سرخک به معنی ریشه کنی نیست

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: هرمزگان در کمپین واکسیناسیون MMR (سرخک، سرخجه و اوریون) بعنوان استان پیشرو است.

بازخبردکتر سید محسن زهرایی در حاشیه سفر به هرمزگان و افتتاح کمپین واکسیناسیون MMR (سرخک، سرخجه و اوریون) در بندرعباس از مراکز واکسیناسیون تجمیعی سه راه جهانبار بندرعباس و چند مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر باردید کرد.

دکتر زهرایی در نشست مشترک با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت: وضعیت اجرای برنامه واکسیناسیون کووید ۱۹ و کمپین واکسیناسیون (سرخک، سرخجه و اوریون) در هرمزگان قابل قبول و کاملا رضایت بخش است.

وی اضافه کرد: مشابه این کمپین ۶ سال پیش در استانهای هرمزگان، سیستان بلوچستان و جنوب کرمان برای واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۷ ساله علیه سرخک انجام شد؛ و امروز با توجه به شرایط موجود در ۸ دانشگاه و ۵۰ شهر در کشور از ۸ آبان آغاز و تا ۲۱ آبان ادامه دارد.

زهرایی عنوان کرد: جمعیت هدف این کمپین در ۴ استان خراسان جنوبی، کرمان، سیستان بلوچستان و هرمزگان یک میلیون و ۳۰۰ هزار کودک ۹ ماهه تا ۷ ساله است که تاکنون در شرایط بیماری کووید همکاری خوبی در بین کادر بهداشتی و مشارکت مردم شکل گرفته است که بسیار دلگرم کننده است.

وی تصریح کرد: در سال ۲۰۱۹ فقط ۳ کشور بحرین، عمان و ایران توانستند تاییدیه حذف بیماری سرخک را از سازمان جهانی بهداشت دریافت کنند که این امر افتخاری برای کشور و نظام سلامت است.

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت اضافه کرد: حذف بیماری سرخک به معنی ریشه کنی نیست بلکه مراقبت و کاهش موارد بومی است، استمرار نظارت و مراقبت فعالانه در استانهای پرخطر و حفظ تاییدیه حذف در سالهای متوالی از اقدامات مهم و اثر گذار در حوزه بهداشت و پیشگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تلاش های مجموعه وزارت بهداشت به ویژه اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن در راستای پیشگیری و کنترل بیماریها تشکر کرد.

دکتر حسین فرشیدی بیان کرد: کنترل و مهار بیماری کرونا و در کنار آن انجام مراقبت های بهداشتی با اجرای برنامه های واکسیناسیون گروه‌های سنی برای پیشگیری از سایر بیماری‌های واگیر کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است که با همت و تلاش مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال انجام است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *