آشنایی با انواع سازه پیش ساخته ساختمان سازی دانلود انیمیشن غول آهنی دوبله فارسی مفاهیم اساسی حقوق ثبت از زبان وکیل ثبت آیا عمل زیبایی بینی گوشتی سخت است؟
معاون پیشگیری فرمانده انتظامی هرمزگان خبر داد

کاهش ۹ درصدی سرقت‌ها در هرمزگان

معاون پیشگیری فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در ۶ ماهه ابتدای امسال تعداد سرقت‌ها در هرمزگان ۹ درصد کاهش داشته است.

بازخبر از بندرعباس، محمدمهدی سلطانی‌پور پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: امنیت و احساس امنیت یک واقعیت عینی در جامعه است که دست‌یابی به آن در سایه یک مشارکت اجتماعی بدست می‌آید و پیشرفت و توسعه جامعه نیز در گرو توسعه امنیت عمومی است.

وی با بیان این که نیروی انتظامی همواره درصدد افزایش همکاری و بهبود تعاملات خود با اقشار مختلف جامعه بوده است، افزود: در سایه این تعامل شاهد کاهش ۹ درصدی کل سرقت‌ها در استان در ۶ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم و سرقت به عنف، سرقت منازل، سرقت مغازه‌ها، کیف قاپی، سرقت داخل خودرو و شرارت و چاقوکشی در استان هرمزگان در ۶ ماهه ابتدایی امسال کاهش چشمگیری داشته است.

معاون پیشگیری فرمانده انتظامی هرمزگان ادامه داد: تنها در سرقت خودرو و موتورسیکلت افزایش آمارها را داریم و عمده دلیل افزایش ناچیز این سرقت‌ها نیز سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی مردم و کم‌توجهی شرکت‌های خودروساز داخلی به موضوع ایمنی خودروها است.

سلطانی‌پور خاطرنشان کرد: کشفیات مواد مخدر در استان هرمزگان نیز در ۶ ماهه ابتدای امسال ۲۱ درصد افزایش یافته است و نیروی انتظامی با عزم جدی در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تلاش می‌کند.

وی با اشاره به رشد ۱۲۶ درصدی دستگیری سارقان در استان هرمزگان، اضافه کرد: ۷۳ درصد از کل سرقت‌ها در استان هرمزگان در محدوده شهرستان بندرعباس، ۱۲ درصد در شهرستان میناب، ۴ درصد در شهرستان قشم به وقوع پیوسته است و دیگر شهرهای استان نیز هر کدام ۱ تا ۲ درصد از کل سرقت‌ها در آن‌ها رخ داده است.

معاون پیشگیری فرمانده انتظامی هرمزگان به نقش ویژه ایجاد دوایر مشاوره در تمامی کلانتری‌های استان در جهت کاهش پرونده‌های نزاع و درگیری، مزاحمت و جرائم دارای جنبه خصوصی اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: حدود ۳۰ درصد از کل پرونده‌هایی که در این زمینه به کلانتری‌ها ارجاع شده به صلح و سازش انجامیده است.

سلطانی‌پور تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم تا در زمینه پیشگیری از وقوع جرم به پلیس کمک کنند تا شاهد کاهش هر چه بیشتر وقوع جرائم مختلف در استان باشیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *