توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
دکتر مهدی دسینه (عضوهیات علمی دانشگاه)

شفافیت مالی، اعتماد عمومی، آرامش اجتماعی

شفافیت یکی از ابزارهای مفید و حیاتی پاسخگویی محسوب می شود. لازم است دولتها، نهادهای غیردولتی و حاکمیتی توانایی تولید اطلاعات واقعی را داشته باشند و سپس این اطلاعات را بدون تحریف در اختیار عموم قرار دهند. اطلاع از عملکرد واقعی نهادهایی که با وجوه عمومی اداره می شوند یکی از حقوق اساسی هر شهروند به شمار می رود. بنابراین می توان گفت شفافیت، احترام به حقوق شهروندی است.

بازخبر / در همین راستا، اخیرا اخباری مبنی بر دراختیار قرار گرفتن اطلاعات کلیه پرداخت های مرتبط با هزینه های عمومی دولت منتشر شده است. به طوری که هر شهروند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی وزارت اموراقتصادودارایی ( www.mefa.ir ) می تواند تحت عنوان ” گزارش پرداختهای خزانه داری کل کشور” از نحوه مصرف پرداختهای خود و منابع عمومی کشورآگاه شود.
انتظار می رود با پیروی از این الگو ،نهادهایی مانند شهرداری ها که فلسفه وجودی آنها تامین حقوق مختلف شهروندان است و از طریق دریافت وجوه مستقیم مردم اداره می شوند، درخصوص شفاف سازی کلیه درآمدها و هزینه های خود بالاخص عملکرد ناشی از این هزینه ها پیشرو و پیش قدم باشند تا موجب افزایش اعتماد عمومی شهروندان به این نهاد شوند. در صورتی که شهروندان تصمیم بگیرند با شهرداری همراه باشند و به این نهاد اعتماد بیشتری نمایند، با اقدامات خود بسیاری از امور را تسهیل خواهند نمود.
یکی از نتایج افزایش اعتماد عمومی، آرامش اجتماعی است. شهروند عصبی، شهروندی است که احساس اجحاف می کند . شهروندان در نتیجه اختلال در عرف ها، رویه ها، قوانین و عملکرد نهادها دچار عدم تعادل می شوند. در صورتی که مطمئن شوند به آنها اجحاف نمی شود؛ یعنی وجوه دریافتی از شهروندان در راستای خدمات رسانی مطلوب تر به خود آنها هزینه می شود و اطلاعات آن بصورت شفاف در اختیار آنها قرار می گیرد، با احساس و آرامش بهتری به زندگی روزمره ادامه خواهند داد. پس منطقی است که نتیجه آن گسترش آرامش اجتماعی باشد.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *