قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

برگزاری جلسه هم اندیشی با شهرداران استان هرمزگان

گورانی عنوان نمود که در راستای تعادل بخشی به شهرها، توسعه متعادل و متوازن شهر و توزیع مناسب کاربریها بر اساس رویکردهای شهری است که طرح های جامع و تفصیلی تهیه می شوند و این طرح ها به عنوان راهبرد اجرایی برای فعالیت های شهرداران استان ملاک عمل قرار می گیرد و توجه به رعایت ضوابط شهرسازی و معماری در ساخت و سازها می تواند یکی از وظایف و مسئولیتهای مهم شهرداریها و مسیولین اجرایی شهرها میباشد.

بازخبر / گورانی، سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل، در جلسه ای که روز چهارشنبه مورخ ۲۲/۹/۹۶ با شهرداران شهرهای جاسک، سیریک، گروک و سرگز احمدی برگزار گردید، ضمن تشریح فعالیت های حوزه شهرسازی و معماری، عنوان نمود که در راستای تعادل بخشی به شهرها، توسعه متعادل و متوازن شهر و توزیع مناسب کاربریها بر اساس رویکردهای شهری است که طرح های جامع و تفصیلی تهیه می شوند و این طرح ها به عنوان راهبرد اجرایی برای فعالیت های شهرداران استان ملاک عمل قرار می گیرد و توجه به رعایت ضوابط شهرسازی و معماری در ساخت و سازها می تواند یکی از وظایف و مسئولیتهای مهم شهرداریها و مسیولین اجرایی شهرها میباشد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداران به عنوان مجری طرح های جامع و تفصیلی با چالش های زیادی مواجه هستند.اهمیت توجه به این طرح ها از ضرورت ها است. لذا نظر به اهمیت ضوابط و مقررات شورایعالی شهرسازی و معماری کشور در اجرای طرح های توسعه و عمران(جامع) و تفصیلی شهرها، مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن تدوین سیاست ها و استراتژی های اجرایی در سال ۹۶، برگزاری جلسات متعدد با شهرداران شهرهای استان درخصوص مسائل و مشکلات شهری هر یک از شهرهای استان و ارائه راهکار های پیشنهادی به منظور تسهیل در امور را از اولویت های برنامه کاری خود قرار داده است.

در این جلسه ضمن ارائه مسائل و مشکلات شهرداری ها از قبیل بحث مالکیت و تملک اراضی، نبود درآمد پایدار در شهرداری، تداخل عملکردهای شهری، توسعه غیراصولی شهرها و بافت های فرسوده و ناکارآمد؛ درخصوص ضوابط و مقررات شهر نمای شهری، لزوم توجه به سیما و منظر شهر، برگزاری مسابقات طراحی شهری و معماری جهت پروژه های مهم و تاثیرگذار همچون المانها، پارکها و میادین، ورودیهای شهری و… نیز بحث و تصمیم گیری گردیده شد.

گورانی در ادامه اظهار امیدواری کرد با برگزاری چنین نشست هایی با مسئولین امور شهری در راستای حل مشکلات شهرداریها و همچنین ارتباط دوسویه و مشترک حوزه شهرسازی و معماری و شهرداریهای استان گام موثری در پیشبرد اهداف طرح جامع و تفصیلی برداریم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *