قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

ضرورت توجه به توسعه متوازن شهرهای استان هرمزگان

مدیر شهرسازی و معماری با اشاره به نقش و موقعیت مهم استان هرمزگان در زمینه توسعه اقتصاد غیرنفتی و ترانزیت کالا و همچنین توسعه سواحل مکران ، بیان کرد: با توجه به اهمیت شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان، در سالیان اخیر شاهد رشد شتابان و بی رویه این شهر هم به لحاظ جمعیت و هم به لحاظ وسعت و از طرف دیگر شاهد رشد و رونق کمتر شهرهای غرب و شرق استان بودیم.

دکتر گورانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بازخبر  گفت: عملکرد شبکه شهری شهرهای استان گویای وجود شکاف بین شهر مرکز استان با شهرهای متوسط و همچنین شهرهای متوسط با کوچک است.

دکتر گورانی افزود: توجه به توسعه متوازن شهرهای شرق و غرب استان به لحاظ توسعه شهری پایدار میتواند مشکلات شهر مرکز استان را کاهش داده و از بارگذاری های غیرضروری در این شهر بکاهد و همچنین روند مهاجرت را معکوس نماید. از طرف دیگر تعیین تکلیف زمینها و اراضی که به عنوان ذخیره در طرح های توسعه شهری درنظر گرفته شده اند باعث جلوگیری از تصرف بی رویه و بی برنامه این اراضی می گردند که در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام به آماده سازی این اراضی با توجه به نیاز مردم هر شهر به سکونت و سایر خدمات شهری با همکاری شهرداری ها نموده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: این امر گام مثبتی در راستای تحقق توسعه شهری شهرهای شرق و غرب استان هم به لحاظ توسعه متوان شهری و هم جلوگیری از تصرف اراضی و جلوگیری از تضییع حقوق دولت در این شهرها می باشد. از آنجایی که این اراضی هم برای سکونت و هم خدمات شهر درنظر گرفته شده اند، تصرف آنها می تواند شهر را از خدمات زیربنایی و روبنایی محروم نماید.
دکترگورانی اظهار امیدواری کرد که با توجه به این برنامه بتوانیم گام موثری از لحاظ اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و همچنین حفظ و استفاده بهنه و برنامه ریزی شده از اراضی، بهبود سیما و منظر شهری در استان و مهمترین اولویت اصلی که تامین نیازهای سکونتی، رفاهی و خدماتی شهروندان است برداریم. در این راستا در شهرهای میناب، سیریک و جاسک در شرق استان و همچنین بندرلنگه، بندرکنگ و بستک در غرب استان اقداماتی صورت پذیرفته که میتواند زمینه توسعه همه جانبه را فراهم نماید.

 

 

بابک پارسا/

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *