قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
در پی درخواست تعدادی از شهروندان بندرعباسی

رفیعی بندری : خواستار تغییر نام خور شیلات به خور نابن یا نابند هستم

هومن رفیعی بندری گفت: احیای خورها می توانند زمینه ساز گسترش فضاهای گردشگری در شهر بندرعباس را به دنبال داشته باشد.

بازخبر ،هومن رفیعی بندری گفت: احیای خورها می توانند زمینه ساز گسترش فضاهای گردشگری  در شهر بندرعباس  را به دنبال داشته باشد.

وی  افزود : خورها مکانی مناسب برای گردشگران و ایجاد جذابیت های بصری است و از طرفی برای حفظ هویت شهر بندرعباس می بایست به همان نام های قدیمی نام گذاری و از آنها یاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت : خور شیلات در شهر بندرعباس ،  از زمان های قدیم به نام نابن ، نابند و نایبند معروف است و اهمیت نابن در قبل، از آن جهت است که بعلت واقع شدن در منطقه ای ساحلی و داشتن خور، محل مناسبی برای پهلو گرفتن کشتی ها بوده و آثار اسکله قدیم تا به امروز در ساحل صدا و سیما وجود دارد .

همچنین نابن دروازه شرق بندرعباس و محل بار اندازی برای مردمان پیشین بوده ، نابن  در اسناد تاریخی دارای اهمیت زیادی است خصوصا در نقشه ها و اسناد تاریخی پرتغالی هاست.

از صدها سال قبل خور نابن تامین کننده آب شیرین شهر و کشاورزی بوده است .

رفیعی بندری در ادامه با توجه به درخواست تعدادی از شهروندان بندرعباسی گفت:  از کمیته نامگذاری شهرداری این تقاضا را دارم که به جهت حفظ نام های قدیمی و حفظ هویت شهری ، خور شیلات به خور نابن تغییر  یابد.

پسندیدم(10)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *