قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

کیش، پایلوت اجرای اینترنت ۵G در ایران

جزیره کیش ، پایلوت اجرای اینترنت ۵G در ایران خواهد بود.

بازخبر/  صبح ششم مهر در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و در مراسم رونمایی از کاربست های  ۵G در ایران ، تفاهمنامه مشترک با امضای غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بیژن عباسی آرند مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل منعقد شد.

هدف از این تفاهم نامه، ایجاد پایلوت حمل و نقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه‌های نسل جدید مخابراتی و مطالعه تجربیات این پایلوت برای گسترش به سایر شهرهای کشور و به عنوان یک خدمت مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات است.

شبکه ۵G  سرعتی معادل ۱۰ برار شبکه ۴G و پهنای باند بسیار بالا دارد. اینترنت اشیا، جراحی از راه دور، خودروهای هوشمند و خودران، کارخانه ها و خانه های هوشمند با استفاده از هوش مصنوع ، سرعت بالای پخش ویدئوی بر خط با کیفیت ۴k  از جمله کاربردهای مهم اینترنت ۵G  است.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در این مراسم، بر شعارهای آینده روشن و ایران هوشمند تاکید کرد و گفت: با تلاش، رسیدن به آن دور از دسترس نیست. وی همچنین از الگو شدن کیش در زمینه ورود خودروهای خودران با استفاده از تکنولوژی ۵G خبر داد.

وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات  میانگین مصرف اینترنت مشترکین موبایل در ایران را ماهیانه  ۱۰ گیگابایت اعلام کرد.

در این مراسم خبرنگاران از طریق ویدئو کنفرانس و شبکه ویدئو کیک حضور داشتند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *