قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

اجرای طرح پل خلیج‌فارس متوقف‌شد

اجرای طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج‌فارس با محوریت پل خلیج‌فارس متوقف‌شده است.

بازخبر /  اجرای طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج‌فارس با محوریت پل خلیج‌فارس متوقف‌شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، مطالعات و اقدامات ساخت این پل به طول ۲ هزار و ۴۶۰ متر از اسفند ۸۹ آغازشده بود،این پل بندر لافت قشم را به بندر پهل متصل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این خصوص گفت: عمل نکردن بانک عامل به تعهدات، تحریم‌های بین‌المللی و نبود شرایط تضمین سرمایه برای شرکت‌های خارجی علت توقف ساخت پل خلیج‌فارس است.

حمیدرضا مؤمنی افزود: نمایندگان سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت راه و شهرسازی، وزارت دارایی، سازمان منطقه آزاد قشم، محیط‌زیست و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد سه‌شنبه هفته آینده تصمیم نهایی خود را برای اجرایی شدن این طرح مهم ملی اعلام می‌کنند.

وی گفت: شبکه جامع ارتباطی خلیج‌فارس، شامل ۸۶ کیلومتر اتوبان، ۹۲ کیلومتر راه‌آهن و احداث یک بندر است و برای اتمام این طرح یک میلیارد دلار اعتبار نیاز است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح با ۱۷ و نیم درصد پیشرفت تاکنون دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و شش‌پایه پل نیز آماده نصب در آب است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: اجرای پل خلیج‌فارس تحقق عینی اقتصاد مقاومتی است و در صورت اعطای ضمانت‌های سرمایه‌گذاری از سوی دولت، اجرای این طرح آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، با ساخت این شبکه علاوه بر تحول اقتصادی و توسعه همه‌جانبه در قشم، ارتباط مسیرهای دریایی منطقه با شبکه ریلی و جاده‌ای کشور و مهم‌ترین مسیر ترانزیت کالا از بندر بین‌المللی کاوه به کشورهای آسیای میانه و اروپا فراهم می‌شود . همچنین امکان عبور تأسیسات زیربنایی مانند خطوط لوله نفت گاز، آب ، برق و ارتباطات از کانال‌های داخل پل خلیج‌فارس امکان‌پذیر می‌شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *