قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

هدف در صنعت دارو رسیدن به تراز تجاری مثبت است

رئیس سازمان غذا و دارو صادرات دارو در کشور را ظرف ۶، ۷ سال گذشته ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار دانست و گفت: این در حالی است که در سال ۹۳ واردات ما یک میلیون دلار است و با تراز تجاری منفی روبه‌رو هستیم.

باز خبر  رسول دیناروند در نشست خبری دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته، گفت: متأسفانه صنایع داروسازی ما زبان بین‌المللی این حوزه را نمی‌داند و بسیار به بازار داخل متکی هستند و حاضر به سرمایه‌گذاری در عرصه بین‌المللی نیستند.

وی گفت: صادرات دارو جزو سخت‌ترین صادرات دنیاست و صنعت داروسازی ما باید به این مرحله برسد که بتواند دارو را در کشورهای هدف ثبت کند.

دیناروند گفت: ما به راحتی می‌توانیم در حوزه سلامت نزدیک به دو میلیارد دلار سرمایه به کشور جذب کنیم و بسیاری از کشورهای بزرگ در حوزه داروسازی به این سرمایه‌گذاری علاقه‌مند هستند اما متأسفانه هنوز شرایط بین‌الملل به وضعیت مطلوب و ایده‌آل نرسیده است.

وی سیاست  ایران در دوران پسابرجام را جذب سرمایه‌گذار و صادرات دارو دانست و گفت: سیاست ما مشارکت، سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌ها به کمک سرمایه‌گذاران خارجی است.

رئیس سازمان غذا و دارو صادرات دارو در کشور را ظرف ۶، ۷ سال گذشته ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار دانست و گفت: این در حالی است که در سال ۹۳ واردات ما یک میلیون دلار است و با تراز تجاری منفی روبه‌رو هستیم.

دیناروند اظهار کرد: ما باید صادرات را ۱۰ برابر کرده و به رشد سالانه ۲۵ درصدی برسیم.

وی گفت: آخرین آمار قاچاق کل حوزه‌ها در ایران ۱۵ میلیارد دلار است که یک و نیم میلیارد دلار آن مربوط به حوزه سلامت است و از این مقدار دو سوم آن به لوازم آرایشی مربوط می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما دو رویکرد برای مبارزه با قاچاق در پیش داریم اولین مورد سخت‌گیری با قاچاقچیان و دیگری تجهیز مردم به تشخیص کالای قاچاق است.

دیناروند در پایان گفت: سامانه جدید رهگیری ما به مردم کمک می‌کند تا این قدرت تشخیص را پیدا کنند

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *