قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

خارج‌سازی لاشه مغروقه پرخطر از جنوب جزیره لاوان

با تلاش کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان لاشه یک فروند مغروقه پرخطر واقع در جنوب جزیره لاوان خارج و به بندر شهید رجایی منتقل شد.

بازخبر / منطقه خلیج‌فارس، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از خروج لاشه یک فروند مغروقه پرخطر از جنوب جزیره لاوان و انتقال آن به بندر شهید رجایی خبر داد و گفت :خارج‌سازی مغروقه مذکور درراستای انجام تعهدات سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون ایمن‌سازی آبراه های حاکمیتی کشور انجام گرفت است.

محمدرضا پور رجبی بابیان اینکه این مغروقه حدود ۵۰ متر طول و ۱۲ متر عرض   داشت، وزن آن را حدود ۲۰۰ تن آهن‌آلات شامل بدنه زیرآبی و موتور اصلی و دیزل ‍ژنراتور اعلام کرد و افزود: این مغروقه از قدیمی‌ترین سازه‌ها پرچی با موتوری از نوع استاپ انجین بوده که در حال حاضر این نوع شناور به‌ندرت تولید می‌شود.

پور رجبی عملیات برشکاری زیرآبی، خارج‌سازی و انتقال این مغروقه به مجتمع   بندری شهید رجایی را به مدت ۷۵ روز کاری دانست و عنوان کرد: این مغروقه از قدیمی‌ترین سازه‌های موجود در مسیر تردد   بود که مشکلاتی را برای شناورها متردد در جنوب جزیره لاوان به وجود می‌آورد.

وی افزود: با خارج‌سازی مغروقه و پاک‌سازی محدوده، تردد در منطقه جنوب جزیره لاوان با ایمنی بیشتری صورت می‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول کلیه فرایند بررسی، شناسایی، تعیین اولویت خطرساز بودن، برآورد ابعاد، خارج‌سازی و اجرای آن بر عهده اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده است.

ایسنا/

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *