قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

چرا به رییس‌جمهور قانونی کشور توهین می‌کنند؟

غرویان، محسن – این روزها مشاهده می‌کنیم که حمله به رییس‌جمهور قانونی کشور و توهین نسبت به ایشان برای تخریب سیاسی فزونی یافته است.

بازخبر /این نوع رفتارهای به دور از اخلاق اسلامی البته ریشه‌ها و انگیزه‌های متعددی دارد. از جمله می‌توان به نکاتی درباره چرایی به کار بردن ادبیات سخیف و توهین‌آمیز علیه رییس‌جمهور اشاره کرد:

۱- قبل از انقلاب و اوایل انقلاب اسلامی در دوران حیات با برکت حضرت امام خمینی تصورمان این بود که سیاست و حکومت برای رسیدن به کمالات اخلاقی و محاسن و ارزش‌های معنوی است ولی هرچه به این سال‌های اخیر می‌رسیم به ویژه از زمان روی کار آمدن دولت نهم و دهم، می‌بینیم که این سیر معکوس شده است. معکوس به این معنا که سیاست و قدرت و حکومت به عنوان هدف انتخاب شده و اخلاق و ارزش‌های اخلاقی و انسانی و معنوی فدای سیاست شده است. این پدیده از نگاه جامعه‌شناسی دینی مساله بسیار مهمی است که باید صاحبنظران برای حل آن به فکر چاره باشند.

۲- شروع آنچه امروز از این نوع بداخلاقی‌ها در بین سیاسیون می‌بینیم همان گفتمان دولت قبلی بود که متاسفانه به شکل گفتمان افراطی و ضد اخلاقی درآمده و بی‌پروا عده‌ای به نام دین این‌گونه بداخلاقی‌های سیاسی، اجتماعی را انجام می‌دهند.
۳- طبق قانون اساسی منتخب مردم هم مقبولیت و هم مشروعیت سیاسی، اجتماعی دارد. رییس‌جمهور شخصی است که با اراده و انتخاب مردم به این منصب رسیده و طبق قانون اساسی او دومین مقام اجرایی کشور بعد از رهبری است و لذا این حرکاتی که می‌بینیم و عده‌ای به اسم اسلام و انقلاب توهین و جسارت می‌کنند در حقیقت توهین به مردم و انتخاب مردم است و این برخلاف قانون اساسی است.

۴- متاسفانه این تفرقه و اختلافی که بین بزرگان ما و سران قوا، مردم مشاهده می‌کنند بالاترین و موثرترین زمینه را برای اختلافات سایر مردم و بداخلاقی‌ها و توهین‌های گروه‌ها و جناح‌های سیاسی فراهم می‌کند. متاسفانه آغاز این امر هم در دولت قبلی بود. آنچه امروز می‌بینیم ثمره افراط‌گری‌ها و انحصارطلبی‌هایی است که از دولت قبل شروع شد و هنوز هم نتایج منفی و آثار زیان‌بار آن جامعه را گرفتار کرده است.

۵- همه این مشکلات را نهایتا انتخاب و اراده مردم می‌تواند حل کند. مردم باید آگاه باشند که جریان‌های افراطی چه می‌کنند، آنها را بشناسند و فریب حرف‌های پوپولیستی را نخورند و همان‌گونه که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ و همچنین انتخابات سال ۹۴ اراده مردم خودش را نشان داد و در برابر اراده افراطی‌ها ایستاد، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ هم این مردم هستند که می‌توانند با رای و انتخاب خودشان گروه‌ها و افراد بداخلاق را طرد کنند و از صحنه سیاست و مدیریت کشور کنار بزنند و افراد عاقل و اندیشمند و متخلق به اخلاق را بر اساس عقلانیت دینی انتخاب کنند.

۶- البته همانطور که پیش‌تر گفته شد این نوع برخوردها نباید جایی در ادبیات سیاسی و اجتماعی ما داشته باشد اما نتیجه رفتاری که امروز عده‌ای در پیش گرفته‌اند و مدام در حال توهین به رییس‌جمهور و تخریب دولت هستند، رشد آگاه مردم است. این نوع رفتارها باعث می‌شود مردم گروه‌های افراطی را بهتر و دقیق‌تر بشناسند. این افراد که امروز با تمام توان مشغول توهین به دولت هستند و دستاوردهای دولت را تخریب می‌کنند دشمن رای و خواست مردم هستند. مردم از قضا به آقای دکتر روحانی در انتخابات ۹۶ رای بیشتری خواهند داد به این دلیل که به دنبال اخلاص، آرامش و محبت در جامعه هستند و این را در مشی آقای دکتر روحانی می‌بینند.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

1 نظر برای “چرا به رییس‌جمهور قانونی کشور توهین می‌کنند؟”

  1. ناشناس گفت:

    ایا رییس جمهور می تواند به منتقدان خود توهین کند فرقی نمی کند هیچکس نباید .....

    پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *