قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

وفادار : طرح گازرسانی به نیروگاه بندرعباس از دغدغه‌های محیط زیست هرمزگان است

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: طرح گازرسانی به نیروگاه بندرعباس از دغدغه‌های مهم محیط زیست هرمزگان بوده و نیاز این نیروگاه به گاز، روزانه ۶ میلیون متر مکعب است که آلودگی فراوانی را به‌همراه خواهد داشت.

بازخبر،مجید وفادار  اظهار داشت: واحد بخار نیروگاه بندرعباس از چهار قسمت ۳۲۰ مگاواتی تشکیل شده که شامل بویلر (دیگ بخار) است که مشکلات زیست‌محیطی فراوانی را به‌همراه خواهد داشت.

وی افزود: بویلرهای این نیروگاه با سه سوخت گاز طبیعی، مازوت و گازوئیل قابل بهره‌برداری است و سوخت گازوئیل جهت راه‌اندازی اولیه و در ادامه برای گرم کردن این بویلروها، گاز و مازوت سوخت اصلی واحدها هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان یادآور شد: این نیروگاه در حال حاضر تقریبا با مصرف حدود ۶۰۰ هزار متر مکعب مازوت در سال حجم بسیار بالایی از گازهای آلاینده و ذرات معلق و فلزات سنگین ناشی از سوخت‌های سنگین را به هوا متصاعد می‌کند که بایستی مسؤولان امر راهکاری اساسی برای آن بی‌اندیشیدند.

وفادار اضافه کرد: در این چندماهه سال جاری با مصرف مقدار ۱۵۳ هزار متر مکعب سوخت مازوت بیش از ۸ هزار و ۵۶۸ تن آلاینده SOX را وارد هوای منطقه کرده است.

وی ادامه داد: نیروگاه حرارتی بندرعباس با توجه به شرایط فعلی نیاز به حدود روزانه ۶ میلیون متر مکعب گاز طبیعی دارد و این درحالی است که در حال حاضر روزانه حدود ۲/۵ تا ۲/۷ میلیون متر مکعب گاز طبیعی تحویل این نیروگاه می‌گردد که این خود آلودگی زیادی را به‌همراه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در زمانی که صرفا از گاز استفاده شود آلودگی حاصل از آن به ۱۰ هزار و ۹۵۰ تن در سال خواهد رسید که این میزان در حدود یک چهارم زمانی است که از سوخت مخلوط (مازوت و گاز) استفاده می‌شود.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *