آشنایی با انواع سازه پیش ساخته ساختمان سازی دانلود انیمیشن غول آهنی دوبله فارسی مفاهیم اساسی حقوق ثبت از زبان وکیل ثبت آیا عمل زیبایی بینی گوشتی سخت است؟

۹۰ درصد تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان به ۳۰ نفر داده شده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به دریافتی‌های نجومی بعضی اعضای هیات‌مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های تابعه گفت: نود درصد تسهیلات صندوق به ۳۰ نفر و صرفا ۱۰ درصد آن به فرهنگیان داده شده است

 باز خبر,به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۲۵ مهر و با عنوان یکی از متقاضیان تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه علنی مجلس با اشاره به نتیجه نرسیدن تقاضای تحقیق و تفحص از این صندوق در مجلس هشتم و تهیه گزارشی از تخلفات آن در مجلس نهم گفت: این صندوق به جای حرکت در راستای منافع فرهنگیان ۲۸ شرکت اقتصادی ایجاد کرد که هیچ سنخیتی با فلسفه تاسیس خود نداشت.

وی با ذکر اینکه بسیاری از پتروشیمی‌ها و شرکت‌ها تحت نظر صندوق ذخیره فرهنگیان بوده و به جای اینکه به صورت هولدینگ عمل کنند هیچ گونه ارتباطی میان آنها وجود ندارد، اظهار داشت: این شرکت‌ها بسیاری از اموال را به صورت غیرواقعی قیمت‌گذاری می‌کردند تا سود خود را بیشتر کنند.

*** ۹۵ درصد کارکنان شرکت‌های تحت نظر صندوق ذخیره فرهنگیان، فرزندان غیرفرهنگی هستند

کوچکی‌نژاد با تصریح بر اینکه ۹۵ درصد کارکنان شرکت‌های تحت نظر صندوق ذخیره فرهنگیان، فرزندان غیرفرهنگی هستند، گفت: برای عضویت افراد در هیات‌مدیره شرکت‌های تحت‌نظر صندوق مذکور هیچ استعلامی از مراجع رسمی صورت نگرفته است.

*** چند عضو هیات‌مدیره شرکت‌های تحت نظر صندوق دریافت‌های نجومی دارند

وی به عضویت همزمان چند عضو هیات‌مدیره تحت نظر صندوق ذخیره فرهنگیان در چند هیات‌مدیره دیگر اشاره کرد و از دریافت‌های نجومی آنان سخن گفت و افزود: این شرکت‌ها قرار بود برای فرهنگیان خانه بسازند اما پروژه‌های آنان با شکست مواجه شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشتر سرمایه‌گذاری شرکت‌های تحت نظر صندوق ذخیره فرهنگیان در چند استان متمرکز شده و در استان‌های محروم سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است، گفت: بانک سرمایه که متعلق به فرهنگیان است در طول دو سال ۶ مدیرعامل تعویض کرده است و بسیاری از فسادها در این بانک تحت پوشش سرپرستی رخ داده است.

*** ۳۴ درصد مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه مشکوک‌الوصول است

وی سرمایه بانک سرمایه را ۱۱ هزار میلیارد تومان و مطالبات مشکوک‌الوصول این بانک و صندوق ذخیره فرهنگیان را ۳۴ درصد عنوان کرد و تصریح کرد: نود درصد تسهیلات صندوق به ۳۰ نفر داده شده و ۱۰ درصد آن با سودهای بالا به فرهنگیان اختصاص یافته است.

عضو کمیسیون آموزش به سابقه سوء بسیاری از اعضای هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های تابعه اشاره کرد و گفت: یک نفر از این اعضا سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بدهکار است.

پسندیدم(6)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *