قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان هشدار داد:

احتمال افزایش پشه آئدس به دنبال بارندگی در هرمزگان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درمورد بارندگی روزهای گذشته و به وجود آمدن زیستگاه‌های مناسب جهت تخم گذاری، رشد و تکثیر پشه آئدس و دیگر ناقلین در استان هشدار داد.

بازخبر/دکترعبدالجبار ذاکری گفت: باتوجه به بارندگی های روزهای گذشته در استان امکان بوجود آمدن مکان‌های مناسب جهت رشد و تکثیر پشه وجود دارد بنابراین با رعایت چند نکته می‌توان از تکثیر این پشه ها در محیط اطراف خود جلوگیری کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان اظهارکرد: لاستیک های غیرقابل استفاده، زباله هایی مثل قوطی ها، بطری ها و ظرف های غیرقابل مصرف که امکان جمع شدن آب در آنها وجود دارد، بهترین محل برای تکثیر پشه ها می باشند؛ لذا باید تمام این زباله ها جمع آوری شده و درون سطل زباله انداخته شوند. بطور کلی تمام وسایلی که احتمال دارد آب باران در آن باقی بماند باید جمع آوری و بهسازی شوند.

وی بیان کرد: موثرترین راه پیشگیری از رشد و تکثیر پشه آئدس ازبین بردن آب‌های راکد و بهسازی محیط می‌باشد.

دکترذاکری درخصوص راه های مقابله با پشه آئدس در هرمزگان اظهار کرد: مقابله با پشه آئدس و بیماری‌های ناشی از آن نیازمند عزم جدی و همکاری بین بخشی دستگاه‌هاست و هراقدامی که لازم است باید در راستای مقابله با این پشه مهاجم انجام گیرد.

پیش از این، سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون هیچ گونه پشه آئدس آلوده به بیماری در هرمزگان مشاهده نشده است.

شهرام عرشی در بازدید از مرکز بهداشت بندرعباس افزود: تب دنگی یکی از بیماری‌های بسیار نگران کننده است و باید اقدامات در مقابله با این پشه تشدید شود.

وی بیان کرد: این پشه امکان انتقال بیماری‌های بدون واکسن و شیوع آن در نقاط مختلف کشور را دارد و تا حدی با همکاری دستگاه‌های مختلف مقابله به این پشه در استان کنترل شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *