دیجی ماشین، بهترین وبسایت نقد و بررسی خودرو در ایران قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی !

بی تفاوتی فلاکت بار در کشتن کارتن خواب ها/ جیب بیت‌المال را هزینه انتخابات نکنید

روزنامه های منتقد دولت امروز به وضعیت اقتصادی کشور و همچنین عملکرد دولت در این زمینه انتقاد جدی وارد کرده اند. این در حالی است که موضوع اسکار اصغر فرهادی و جدال میان طرفداران و مخالفان وی همچنان از موضوعات مهم امروز بوده است.

بازخبر / انتقاد به سیاست های اقتصادی دولت در کانون توجه مخالفان عملکرد دولت روحانی قرار دارد.

بی تفاوتی فلا کت بار در کشتن کارتن خواب ها/ جیب بیت‌المال را هزینه انتخابات نکنید

روزنامه کیهان امروز در گزارشی با تیتر «واردات انبوه کالای خارجی گره کور رونق اقتصادی» نوشت: «در ادامه بررسی میزان تحقق رهبر معظم انقلاب برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در سال جاری که در نخستین روز سال ۹۵ در قالب «ده پیشنهاد اساسی برای اقدام و عمل در زمینه‌ اقتصاد مقاومتی» مطرح فرمودند، به دو بند «خودداری جدی از خریدهای خارجی که قدرت تولید داخلی را تضعیف کند» و «مشروط شدن همه‌ معاملات خارجی به انتقال فناوری به داخل ایران» می‌پردازیم. در ابتدا ذکر این نکته ضروری است که محرمانه شدن بسیاری از قراردادها و تفاهمنامه‌ها در دولت یازدهم کار را برای ارزیابی عملکرد دولت سخت می‌کند، اما از مجموع اطلاع‌رسانی اندک موجود در کنار آنچه رسانه‌های خارجی منتشر می‌کنند(!) می‌توان به برخی زوایای پنهان این قراردادها پی برد.

در این میان باید به این نکته هم توجه کرد که بنا بر ادعاهای مکرر دولت یازدهم، با اعلام مرحله اجرایی برجام در دی‌ ماه ۹۴، گشایش‌های وسیعی در مبادلات بین‌المللی کشور حاصل شده است، لذا از ناحیه تحریم‌های بین‌المللی نمی‌توان محدودیتی برای دولت یازدهم جهت اجرای اقتصاد مقاومتی قائل شد، مگر اینکه اذعان شود برجام راه به جایی نبرده است. در پایان شایان ذکر است که ظاهرا دولت به جای توجه به دو فرمان «خودداری جدی از خریدهای خارجی که قدرت تولید داخلی را تضعیف کند» و «مشروط شدن همه‌ معاملات خارجی به انتقال فناوری به داخل ایران»، مسیر دولت سازندگی را در بحث تجارت خارجی در پیش گرفته و به تعبیر یکی از نمایندگان و مسئولان سابق، «بخش اقتصادی دولت یازدهم دقیقاً در راستای سیاست‌های دولت سازندگی گام برمی‌دارد، در دولت سازندگی که به خریدهای خارجی روی آوردند، شاهد بودیم که ۵۰ میلیارد دلار کشور بدهکار شد و بحران اقتصادی در سال ۷۴ شکل گرفت و تورم به بالای ۵۰ درصد رسید». حال باید دید در این دولت که تعدادی از آمارها همچون برخی قراردادهای خارجی محرمانه هستند، بالاخره چه نتایجی از بدهی خارجی دولت، ادعای رشد اقتصادی و … برجای می‌ماند.»

 بی تفاوتی فلا کت بار در کشتن کارتن خواب ها/ جیب بیت‌المال را هزینه انتخابات نکنید

روزنامه وطن امروز نیز در گزارشی با تیتر «به وظایف‌ خودت بپرداز!» به جدال اخیر میان مسئولان دولتی از جمله سیف و نعمت زاده پرداخته است. این روزنامه در بخشی از این گزارش نوشت: «نعمت‌زاده با انتقاد از نظام بانکی کشور گفته بود بانک‌ها فلجند و نزول‌خواری می‌کنند. این اظهارات برای ولی‌الله سیف گران آمده و پاسخ وی را داده است.

ولی‌الله سیف در پاسخ به اظهارات سیف به پایگاه خبری بانک مرکزی (ایبنا) گفت: من هم قبول دارم بانک‌های ما مشکل دارند ولی باید از جناب آقای نعمت‌زاده سؤال شود ریشه مشکلات نظام بانکی کجاست؟ واقعیت این است که تحمیل تسهیلات تکلیفی و رفتارهای غیراصولی و همچنین مشکلات و ناکارآمدی‌های تولید در سال‌های گذشته چنین مسائلی را برای نظام بانکی به‌وجود آورده است. نباید هرگونه تقاضای تسهیلات از یک واحد که مدعی تولید است مورد حمایت بدون چون و چرا قرار گیرد. بانک وظیفه تخصیص بهینه منابع را دارد و بر اساس کار کارشناسی تشخیص می‌دهد که کدام فعالیت اقتصادی توجیهات لازم را برای تخصیص منابعی که از محل سپرده‌های مردم تامین شده است، دارد. به گزارش «وطن‌امروز» اظهارات دیروز سیف نشان می‌دهد قرار است حتی در ماه‌های پایانی عمر دولت یازدهم این بگومگوهای تیم اقتصادی ادامه داشته باشد و با وجود تفاوت دیدگاه‌ها تا این حد، رئیس دولت ترمیم تیم فرهنگی- ورزشی کابینه را به ترمیم تیم اقتصادی ترجیح داده است.»

 بی تفاوتی فلا کت بار در کشتن کارتن خواب ها/ جیب بیت‌المال را هزینه انتخابات نکنید

روزنامه جوان نیز در گزارشی با عنوان «جیب بیت‌المال را هزینه انتخابات نکنید» به همه وسوسه‌های انتخاباتی در میدان ریاست‌جمهوری پرداخته است. این روزنامه در این گزارش می نویسد: «در این انتخابات از مدت‌ها قبل نامزدهای دو حزب سیاسی به دنبال جذب توان لابی‌های مالی و سیاسی جهت تأمین فعالیت‌های انتخاباتی خود هستند. طبیعی است که در انتخابات‌های یک نظام مردم سالار دینی همانند جمهوری اسلامی ایران تبلیغات و ایجاد ستادهای انتخاباتی به منظور آشنا کردن مردم با برنامه‌های یک نامزد امری اجتناب ناپذیر است.

با این حال آنچه بین یک نظام سرمایه دار و یک نظام مردم سالار دینی تفاوت ایجاد می‌کند، دوری کردن از صرف هزینه‌های گزاف مالی و بریز و بپاش‌های انتخاباتی است. اما نمی‌توان این نکته را کتمان کرد که وسوسه استفاده از امکانات مالی نامحدود چیزی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت.

اینجاست که ضرورت توجه به عدم استفاده از منابع مالی دولتی بیشتر از گذشته به چشم می‌آید. در حقیقت زمانی که دولت مستقر به عنوان یکی از رقبای انتخاباتی در صحنه حضور دارد، رعایت خط قرمز استفاده از منابع دولتی در رقابت‌های انتخاباتی بیش از گذشته به چشم می‌آید.»

فیلم فروشنده و اسکار

سیدمحمد بهشتی، مدیرعامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی در یادداتشی در روزنامه اعتماد نوشت: «اگر مردم جهان، سیاست‌مداران، رسانه‌ها و… در این مدت در برابر رفتارهای دونالد ترامپ سرگردان و منفعل بودند، در چنین موقعیت‌هایی که فرهنگ و هنر صحنه‌گردان می‌شود، ترامپ و نظایر او، منفعل می‌شوند و دم فرومی‌بندند و منفعلانه سعی می‌کنند همه‌چیز را نادیده بگیرند. همه اینها یعنی آقای فرهادی با کارگردانی این سکانس، یک کار بزرگ سیاسی انجام داده است. دونالد ترامپ پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ساز مخالفت با برجام را کوک کرد؛ مهم‌ترین بهانه او این است که برجام ایران را در موقعیتی قرار می‌دهد که بمب‌های اتمش را منفجر کند؛ ولی با وجود خواسته او ایران یکی از بمب‌‌هایش را شب گذشته در کشور او منفجر کرد؛ بمبی که به‌جای خرابی، آبادانی به بار می‌آورد و به‌جای دشمنی، باب دوستی و موّدت می‌گشاید و به‌جای گازهای مسموم، عطر خوش در هوا پخش می‌کند و به نظر بنده بمب‌هایی ازاین‌دست همان چیزی است که آقای ترامپ و هم‌قطارانش در همه جهان، ازاین‌پس، بیشتر باید نگران و منتظر انفجار آن باشند.»

طرح از روزنامه شهروند

بی تفاوتی فلا کت بار در کشتن کارتن خواب ها/ جیب بیت‌المال را هزینه انتخابات نکنید

آیدین سیارسریع در یادداشتی طنزی در روزنامه قانون با عنوان «نسخه سفید فیلم فروشنده» نوشت: «در جهت تولید آثار سفیدنما برای ارسال به جشنواره‌های خارجی و مقابله با سیاه‌نمایی موجود در فیلم‌های ایرانی ما سیناپس یک فیلمنامه مطلوب و کاملا سفید و مطابق با واقعیات جامعه را برای ارسال به اسکار سال بعد نوشته‌ایم که در اینجا برای اولین بار منتشر می‌کنیم:

رعنا و عماد یک زوج بازیگر تئاتر هستند. آن‌ها در خانه‌شان نشسته‌اند و درمورد تأثیر کلم بروکلی بر پیشگیری از سرطان پانکراس صحبت می‌کنند که ناگهان متوجه لرزش شدید ساختمان می‌شوند. عماد با آرامش عینکش را از چشم برمی‌دارد و می‌گوید: رعنا جان! این لرزشی که مشاهده می‌فرمایید در اثر فروریزش زمین است که یک امر کاملا طبیعی است و در همه جای دنیا ممکن است اتفاق بیفتد، لذا نباید با سرزنش مسئولان زمینه سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه را فراهم نمود.»

گفت و گو با ظریف

روزنامه اعتماد در گفت و گو با ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با عنوان «هیچ کشوری جرات درگیر شدن با ایران را پیدا نمی‌کند » به نقل از وی موضوعات زیر را منتشر کرده است.

بی تفاوتی فلا کت بار در کشتن کارتن خواب ها/ جیب بیت‌المال را هزینه انتخابات نکنید

هنوز بر سر عهد اولویت رابطه با همسایگان هستیم.

ثبات در عربستان خواست جمهوری اسلامی ایران است.

عده‌ای پشت هیاهوها درباره برنامه هسته‌ای ایران پنهان شده بودند.

سیاست خویشتنداری در برابر تنش‌آفرینی‌ها را ادامه می‌دهیم.

اگر عربستان چه به دلایل مسائل داخلی، منطقه‌ای یا بین‌المللی تمایلی به حرکت در مسیر تنش زدایی نداشته باشد هر میزان که ایران در این زمینه تلاش کند، توفیقی نخواهد داشت.

نیازی به پاسخگویی به حرکت‌های هیجانی نداریم.

قدرت و نفوذ ایران، قدرت و نفوذ ثبات بخش در این منطقه است.

افراط‌گرایی علیه تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، عربستان یا امارات هم که باشد ما مخالف آن هستیم چراکه این حرکت‌ها را برای منطقه خطرناک می‌دانیم.

امنیت ایران خودجوش است

به قدرت بازدارندگی ناشی از مقاومت مردم وابسته هستیم

در برخی حوزه‌ها ما با اتحادیه اروپا اختلاف‌هایی داریم اما در برخی موارد مانند مذاکرات هسته‌ای این اتحادیه نقش مثبتی ایفا کرده است.

اروپایی‌ها نگران دخالت امریکا در مسائل داخلی خود هستند

باید واقعیت‌های امروز جهان را هیجانی کرد

استیضاح وزیر کشور

 بی تفاوتی فلا کت بار در کشتن کارتن خواب ها/ جیب بیت‌المال را هزینه انتخابات نکنید

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با تیتر «آدرس غلط یک استیضاح» با اشاره به اینکه طرح استیضاح وزیر ارشاد ۷۰ امضا دارد نوشت: «اصولگراترین مسافر قطار تدبیر و امید، در حالی که تنها ۲ ماه و ۲۰ روز تا دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، امکان دارد از کوپه‌اش اخراج و از لکوموتیو تدبیر و امید پیاده شود. آنطور که جلیل رحیمی جهان‌آبادی، یکی از اعضای فراکسیون امید گفته است، بیش از ۷۰ نفر از بهارستانی ها طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر اصولگرای کشور را امضا کرده اند و به همین دلیل قرار است او به زودی از تریبون خانه ملت به دفاع از خود بپردازد. اما در این میان رویدادی، استیضاح رحمانی فضلی را به موردی عجیب تبدیل کرده. آن هم علت های متناقضی است که در طرح آن عنوان شده است. از یک سو طراحان استیضاح، وزیر کشور را مسبب وقوع حادثه پلاسکو دانسته اند و از دیگر سو به لغو سخنرانی های افراد در سراسر کشور، خرده گرفته اند. طرح هر یک از این دو ایراد مدیریتی رحمانی فضلی، نشان از حاکمیت چند نگاه متناقض در حکم استیضاح او دارد.»

بی تفاوتی فلاکت بار

روزنامه قانون در گزارشی تأسف برانگیز با عنوان «بی تفاوتی فلا کت بار» از حادثه خیابان مولوی و کشته و مجروح شدن کارتن خواب ها گزارش می دهد. در بخشی از این گزارش می خوانیم: «همه چیز از انتشار یک فیلم در فضای مجازی آغاز شد. تا همین چند روز پیش و قبل از انتشار فیلم،پیدا کردنشان کار سختی نبود، اما حالا باید بیشتر بگردید.

کل فیلم ۵۰ثانیه است، حتی به یک دقیقه هم نمی‌رسد اما آنچنان درد این ۵۰ثانیه می‌رود در روح و اعصاب تان که تا ساعت‌ها رهایتان نمی‌کند

راننده ناواردی سعی کرده ماشین را روشن و حرکت کند، کارت خواب ها کنار خیابان نشسته و منتظر ثبت نام بوده اند و فاجعه شکل گرفته است.

در صف ثبت‌نام منتظر بودیم که صدای چرخ‌های ماشین را شنیدیم.یک خودروی مزدا که متعلق به پیمانکار شهرداری بود به‌سرعت به سمت صف انتظار ما آمد کارتن خواب ها کنار خیابان نشسته و منتظر ثبت نام در مددسرا بوده اند که فاجعه شکل گرفته است و در آن دو انسان جان خود را از دست داده و ۱۰ نفر زخمی شده اند.

یکی از مجروحین می گوید:در این دو روز به‌گونه‌ای با ما برخورد می‌کنند که انگار ما انسان نیستیم. باور کنید ما معتاد نیستیم ولی مکانی برای ماندن نداریم به همین دلیل به مددسرا مراجعه می‌کنیم.»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *