دیجی ماشین، بهترین وبسایت نقد و بررسی خودرو در ایران قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی !

۹۰ درصد تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان به ۳۰ نفر داده شده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به دریافتی‌های نجومی بعضی اعضای هیات‌مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های تابعه گفت: نود درصد تسهیلات صندوق به ۳۰ نفر و صرفا ۱۰ درصد آن به فرهنگیان داده شده است

 باز خبر,به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۲۵ مهر و با عنوان یکی از متقاضیان تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه علنی مجلس با اشاره به نتیجه نرسیدن تقاضای تحقیق و تفحص از این صندوق در مجلس هشتم و تهیه گزارشی از تخلفات آن در مجلس نهم گفت: این صندوق به جای حرکت در راستای منافع فرهنگیان ۲۸ شرکت اقتصادی ایجاد کرد که هیچ سنخیتی با فلسفه تاسیس خود نداشت.

وی با ذکر اینکه بسیاری از پتروشیمی‌ها و شرکت‌ها تحت نظر صندوق ذخیره فرهنگیان بوده و به جای اینکه به صورت هولدینگ عمل کنند هیچ گونه ارتباطی میان آنها وجود ندارد، اظهار داشت: این شرکت‌ها بسیاری از اموال را به صورت غیرواقعی قیمت‌گذاری می‌کردند تا سود خود را بیشتر کنند.

*** ۹۵ درصد کارکنان شرکت‌های تحت نظر صندوق ذخیره فرهنگیان، فرزندان غیرفرهنگی هستند

کوچکی‌نژاد با تصریح بر اینکه ۹۵ درصد کارکنان شرکت‌های تحت نظر صندوق ذخیره فرهنگیان، فرزندان غیرفرهنگی هستند، گفت: برای عضویت افراد در هیات‌مدیره شرکت‌های تحت‌نظر صندوق مذکور هیچ استعلامی از مراجع رسمی صورت نگرفته است.

*** چند عضو هیات‌مدیره شرکت‌های تحت نظر صندوق دریافت‌های نجومی دارند

وی به عضویت همزمان چند عضو هیات‌مدیره تحت نظر صندوق ذخیره فرهنگیان در چند هیات‌مدیره دیگر اشاره کرد و از دریافت‌های نجومی آنان سخن گفت و افزود: این شرکت‌ها قرار بود برای فرهنگیان خانه بسازند اما پروژه‌های آنان با شکست مواجه شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشتر سرمایه‌گذاری شرکت‌های تحت نظر صندوق ذخیره فرهنگیان در چند استان متمرکز شده و در استان‌های محروم سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است، گفت: بانک سرمایه که متعلق به فرهنگیان است در طول دو سال ۶ مدیرعامل تعویض کرده است و بسیاری از فسادها در این بانک تحت پوشش سرپرستی رخ داده است.

*** ۳۴ درصد مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه مشکوک‌الوصول است

وی سرمایه بانک سرمایه را ۱۱ هزار میلیارد تومان و مطالبات مشکوک‌الوصول این بانک و صندوق ذخیره فرهنگیان را ۳۴ درصد عنوان کرد و تصریح کرد: نود درصد تسهیلات صندوق به ۳۰ نفر داده شده و ۱۰ درصد آن با سودهای بالا به فرهنگیان اختصاص یافته است.

عضو کمیسیون آموزش به سابقه سوء بسیاری از اعضای هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های تابعه اشاره کرد و گفت: یک نفر از این اعضا سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بدهکار است.

پسندیدم(6)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *