جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن

مجله تخصصی ” پازن” در بندرعباس رونمایی شد

در مراسمی با حضور جمعی از راهنمایان طبیعت گردی و فعالان رسانه ای حوزه محیط زیست و دوستداران حیات وحش، در موسسه مشق آفرینش در بندرعباس، از نخستین شماره مجله تخصصی “پازن” رونمایی شد.

 باز خبر,در ابتدای این برنامه، ” مهدی شیرخانی” مدیر موسسه مشق آفرینش گفت: علیرغم تلاش های صورت گرفته، بسیاری از گونه های حیات وحش این سرزمین به عنوان مثال کوچکترین پستاندار ایران که در استان هرمزگان هم زیست می کند (حشره خور کوتوله) برای افکار عمومی ناشناخته مانده است.

وی افزود: مجله پازن در اولین شماره خود به سراغ سنجابک ها- موش های خواب آلود- به عنوان عکس اول پرونده یک مجله رفته است که نشانگر اهمیت حتی کوچکترین گونه ها برای این نشریه دارد که شاید برای خیلی ها کم اهمیت باشد.

شیرخانی اضافه کرد: تلفیق علم حفاظت، تحقیقات و دانش مطالعه شده و ژورنالیسم از جمله ویژگی های مطالب این نشریه است.

“عبدالرضا کوهپایه” فعال حوزه محیط زیست و حیات وحش نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن اشاره به تعداد اندک نشریات تخصصی حوزه حیات وحش  گفت: پازن نخستین فصلنامه تخصصی پستانداران ایران است و آماده سازی شماره نخست آن با وسواس و حساسیت زیاد حدود ده ماه طول کشیده است.

وی بر ضرورت حمایت از این نشریه مستقل تاکید کرد و گفت:اعضای تحریریه این مجله همگی از نویسندگان، پژوهشگران و عکاسان حرفه ای طبیعت و حیات وحش ایران هستند و “طاهر قدیریان” مدیر مسوول و صاحب امتیاز این فصلنامه از جمله افرادی است که برای حفاظت از حیات وحش هرمزگان به ویژه خرس سیاه که نماد طبیعت استان است، زحمات زیادی کشیده است.

وی اظهار داشت:  ۸۰ درصد این نشریه  شامل اطلاعات علمی به زبان ساده، شیوا و روان است تا مخاطبان عام را جذب کند و ۲۰ درصد دیگر مخاطب متخصص را هدفگذاری کرده است.

“حسن پیشوایی” پژوهشگر هرمزگانی حوزه حیات وحش و از اعضای تحریریه این نشریه اظهار داشت: پازن فقط یک فصلنامه نیست بلکه حاصل افکار دغدغه مندی است که ایده اولیه آن از ۱۰سال پیش تاکنون در فعالیت های میدانی حوزه حیات وحش، مدنظر بوده و پخته شده است.

لازم به ذکر است، در این مراسم “میثم قاسمی” معاون اداره کل محیط زیست هرمزگان و ” محمد احمدی زاده” مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس نیز به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند.

در پایان این مراسم، کیک نخستین شماره از مجله پازن نیز رونمایی شد.

گفتنی است، ” پازن” نشریه ای است خصوصی و مستقل که هر فصل آن با هدف تحلیل خبرها و رویدادها، ثبت مشاهدات، مرور مقالات کتاب های منتشر شده، تلفیق پژوهش های مرتبط و بازخوانی منابع تاریخی درباره پستانداران ایران و جهان با رویکرد حفاظتی برای مخاطب عمومی و متخصص منتشر می شود.

شماره نخست این فصلنامه با پرونده اصلی ” موش های خواب آلود/ سنجابی های ایران کجا زندگی می کنند و چه نامیده می شود؟”  با ۱۲۸ صفحه تمام رنگی و چاپ نفیس و قیمت ۲۸ هزار تومان منتشر شده است.

مدیر مسوول این نشریه ” طاهر قدیریان”، سردبیر آن ” کاوه فیض اللهی” و دبیر عکس این مجله ” فریبرز حیدری” است.

در بخشی از یادداشت مدیرمسئول چنین آمده است: واژه پازن به معنای بز کوهی متعلق به فارسی میانه(دوره  اشکانی و ساسانی) است و قدمتی تقریبا ۲هزار ساله دارد. پازن علاوه بر میراث طبیعی، بخشی از میراث فرهنگی ماست که به دلیل این سابقه دیرینه گمان می کنیم پازن نام مناسبی برای نشریه ای باشد که سعی دارد به وضعیت پستانداران ایران و تاثیر انسان بر سرنوشت آنها بپردازد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *