باز خبر, حبیب بهادری افزود: سال گذشته وحدت مناسبی بین مدیریت عالی استان، دستگاههای اجرایی و ستاد مردمی برای ارائه خدمات به زائران وجود داشت و با همکاری مؤثر استاندار، سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، ستاد بازسازی عتبات عالیات، سازمان حج زیارت، شهردار بندرعباس و کمیتههای مردمی حرکت مناسبی در استان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی اعزامی از هرمزگان صورت گرفت.
وی بابیان اینکه اربعین حسینی بزرگترین اجتماع شیعیان جهان است، تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۲۵ میلیون زائر وارد عرق شدند و مسیر ۷۵ کیلومتری پیادهروی نجف تا کربلا را پیمودند.
بهادری با اشاره به اینکه دو واژه خادم و زائر در اربعین مهم است، خاطرنشان کرد: بنده و همکارانم بهعنوان خادم و مردم بهعنوان زائر در این اجتماع عظیم و باشکوه حضور خواهند داشت و به نمایندگی از مردم هرمزگان سعی به حضور شایسته و بایستهای خواهیم داشت.
این فعال اجتماعی و فرهنگی بابیان اینکه در سال جاری با هماهنگی بیشتر از تمامی هیئتها، دستهها و عموم مردم که توانایی برپایی موکب جهت اکرام زائرین را دارا هستند، دعوت به حضور و همکاری کردهایم، اظهار کرد: علاقهمندان میتوانند همهروزه بعدازظهر به دفتر ستاد اربعین واقع در بلوار آزادگان، ضلع جنوبی پارک مراجعه و با انعقاد تفاهمنامه آمادگی خود را اعلام کنند.
وی با اشاره به اینکه زمین، آب، برق و فاضلاب از سوی ستاد مرکزی تأمین خواهد شد، افزود: علاقهمندان به همکاری در بحث پذیرایی و نذورات میتوانند با توجه به حضور بالغبر ۲۰۰ هزارنفری زائرین هرمزگانی در اربعین اقلامی نظیر آبمعدنی، زیرانداز، آرد، نان، خرما، ارده، کنسرو، تانکر آب، سرویس بهداشتی، حمام، برنج، کیک و کلوچه، چای، قند و شکر، حبوبات، پتو، مرغ، گوشت، ظروف و بسیاری از موارد دیگر را در سراسر استان به ردههای مقاومت بسیج یا نمایندگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستانها و بخشها تحویل دهند.
مسئول ستاد مردمی اربعین استان هرمزگان اضافه کرد: از نقاط قابلتوجه سال گذشته میتوان به همکاری همهجانبه استاندار هرمزگان و پایکار بودن دکتر جادری در وسط میدان و نظارت بر نحوه خدماترسانی به زائران بود که باعث دلگرمی ستاد مردمی شد که این حرکت جای قدردانی دارد.
بهادری ادامه داد: اقدامات ما به مناسبت مراسم اربعین در دو بخش اطلاعرسانی و تبلیغات محیطی و اقدامات اجرایی انجام میشود و مسئولان هرکدام از این بخشها مشخصشدهاند.