نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان برای خواب خوب مقررات بگذارید صبحانه‌ای که کاهش وزن را ۴ برابر می‌کند آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟

پاسخ مقام‌ارشد نظامی ایران به جوسازی اخیر آمریکایی‌ها: برای حفاظت از خلیج‌فارس از جان مایه می‌گذاریم

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه هدف مقامات نظامی آمریکا از شانتاژها و جوسازی‌های اخیر را مشروعیت بخشیدن به حضور در آب های منطقه، فروختن سلاح های تولید شده و دشمن تراشی برشمرد

 باز خبر,سردار سرتیپ علیرضا تنگسیری در پاسخ به ادعاهای مقامات نظامی آمریکا و آنچه آنها از آن به «اقدامات غیر ایمن و غیر حرفه ای در خلیج فارس» یاد می کنند، گفت: همان طور که حضرت آقا فرمودند، خلیج فارس خانه ماست و در واقع ما به همراه همسایه هایمان می توانیم امنیت منطقه و آب های خلیج فارس را به خوبی تأمین کنیم.

وی افزود: چه دلیلی دارد، یک بیگانه (آمریکا) از هزاران مایل آن طرف تر به بهانه تأمین امنیت به منطقه ما بیاید، در حالی که خود بر هم زننده امنیت منطقه است.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

* اظهارات اخیر مقامات نظامی آمریکا درباره موضوعات خلیج فارس، در حقیقت نوعی جوسازی است، زیرا اگر این بهانه ها نباشند، آنها چطور می توانند سلاح های خود را بفروشند و حضور خود را در منطقه ای که اصلا نیازی به حضور آنها نیست، توجیه کنند؟

* نیروی دریایی سپاه پاسداران هیچ گاه از آب های سرزمینی و تحت نظارت جمهوری اسلامی فراتر عمل نکرده است، نیروهای ما در جهت انجام وظایف خود در دفاع از سرزمینمان کاملا حرفه ای عمل می کنند، چون خانه ما اینجاست و هیچ کس در خانه اش آتش روشن نمی کند.

*{با اشاره به بهانه ها و جوسازی های اخیر آمریکایی ها} متأسفانه برخی بدون آگاهی از این موضوع در داخل به چنین موضوعاتی دامن می زنند. در حالی که باید اشاره کنم، نیرویی که در دریا وظیفه حراست از آب و خاک ایران زمین را بر عهده دارد، اگر اقدامی غیر از آنچه به او محول شده انجام بدهد، اولین نفر خود او آسیب می بیند؛ لذا بهانه های واهی امریکایی ها واقعیت ندارد. مشروعیت بخشی به حضور در منطقه، فروش سلاح و دشمن تراشی سه هدف آمریکایی ها از طرح موضوعات اخیر و دامن زدن است.

* ما به هیچ عنوان به کشورهای همسایه چشم ندوخته ایم و حرفمان این است که می توانیم با همراهی سایر کشورهای همسایه، امینت منطقه و آب های خلیج فارس را تأمین کنیم؛ بنابراین نیازی به حضور نیروهای بیگانه و فرامنطقه ای نداریم.

* اگر می خواهید از وضعیت اقتدار ایران و ایرانی بدانید، باید بگویم که هر شناوری وارد خانه ما می شود، باید تحت نظر قرار گرفته و رصد شود.

*{با اشاره به سخنان اخیر مقامات نظامی آمریکایی} حرکت بالگردها و هواپیماهای شناسایی آمریکا در نزدیکی آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و تنگه هرمز تخلف است، نه اینکه ما نگذاریم ناوهای آنها در حریم جزایر ما، سکوهای نفتی و ترمینال های نفتی جمهوری اسلامی تردد کنند.

*آمریکایی ها به هیچ عنوان حق ندارند به ما بگویند در دریای خودتان مانور نکنید و یا رزمایش برگزار نکنید. ما هیچ گاه چنین اجازه ای به آنها نخواهیم داد.

*{ با اشاره به قواعد حاکم بر حضور نیروهای مسلح در دریاها} شما هر چه در دریا حضور پررنگ تری داشته باشید، دشمن یک قدم عقب تر می رود و هرچه ضعیف تر عمل کنید، دشمن یک قدم جلو می آید. این قاعده حضور نیروهای نظامی در دریاست.

* ۳۷ – ۳۸ سال است، در دریاها حضور داریم و می دانیم که چطور باید عمل کنیم. بیش از سی سال است، آمریکایی ها را از نزدیک ملاحظه و رصد می کنیم. هدف آنها از چنین جوسازی هایی درباره چگونگی حضور در دریا این است که با چنین جنگ روانی ما را عقب بنشانند و اگر نتوانستند به سایر خواسته های خود از این راه دست پیدا کنند.

* یا باید برده آمریکایی ها باشی یا اینکه با اقتدار کامل در مقابل آنها بایستید و البته منتظر تحقق وعده الهی برای پیروزی بر دشمن باشید. امروز جمهوری اسلامی ایران با انتخاب رویکرد دوم، در اوج اقتدار قرار گرفته و در ۳۸ سال اخیر پس از پیروزی انقلاب با تحقق وعده الهی پیروزی های پی در پی بر دشمن داشته است.

*{ در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت امنیت آب های خلیج فارس و دریای عمان } به حمدالله امروز دو نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به خوبی توانسته اند، امنیت مرزهای آبی و آب های سرزمینی و حتی فراتر از سرزمین را در منطقه ایجاد کنند.

* نیروی دریایی ارتش توانسته در دریای عمان و حتی دریاهای دوردست نظیر خلیج عدن و دورتر از آن حضور مقتدرانه ای داشته باشد و علاوه بر تأمین امینت، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در این مناطق به اهتزار درآورد. به نوعی که سکوهای نفتی ما در امنیت کامل کار خود را دنبال می کنند و اجازه کوچکترین تحرکی در اطراف این سکوها داده نمی شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *