نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان برای خواب خوب مقررات بگذارید صبحانه‌ای که کاهش وزن را ۴ برابر می‌کند آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟

از قوای سه‌گانه می‌خواهیم کمیته حقیقت یاب را تشکیل دهند

جمعی از سازمانهای مردم نهاد خواسته اصلی خودشان را از قوای سه گانه عما له دستور رهبری و تشکیل کمیته حقیقت یاب مطرح کردند.

باز خبر,به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس،‌ غلامرضا جوکار رئیس جمعیت خدمت‌گذاران ایثار و مقاومت در مراسم اولین سالگرد فاجعه منا گفت: در بدو  اتفاق این حادثه اقدام به تشکیل جبهه بزرگ ایثارگران نمودیم تا در نشست‌های تخصصی با حضور افراد صاحب‌نام ایثارگران بتوانیم از حقوق این افراد حمایت و دفاع کنیم.

وی افزود: در این نشست‌ها جمعیت پیام‌آوران ایثار، موسسه فرهنگی پیام آزادگان و … شرکت می‌کنند.

جوکار ادامه داد: جمعیت خدمت‌گذاران ایثارگران بیانیه‌ای صادر کرده که در آن ۴ اصل را مدنظر قرار داده، ۱- درخواست از قوای سه‌گانه جهت ایجاد هیات حقیقت‌یاب ۲- پیگیری حقوق آسیب دیدگان فاجعه منا ۳- درخواست از دولت برای تصحیح  مدیریت در مکه و مدینه ۴- درخواست برای طرح موضوع منا در سازمان‌های بین‌المللی.

وی در پایان گفت: در حال حاضر از تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی درخواست‌مان این است که کمپین حمایت از حجاج ایرانی بپیوندند تا در حوزه بین‌المللی درخواست‌هایمان را پیگیری کنیم. همچنین در جلسه فوق‌العاده‌ دبیرخانه به لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در سازما‌ن‌های بین‌المللی اشاره کرد.

در ادامه این مراسم دمساز معاون مدیرعامل جمعیت ایثارگران گزارشی از عملکرد در حوزه شبکه‌های اجتماعی ارائه داد.

وی افزود: در سال سه جریان فکری در حوزه حادثه منا در شبکه‌های مجازی مشاهده می‌شود: ۱- شبکه سازمان یافته که شبکه وهابیت در شبکه مجازی مطرح می‌کند و ادعا می‌کنند که حادثه منا اتفاقی بوده و دولت عربستان تمام تلاش خود را در راستای مدیریت هرچه بهتر این حادثه انجام داده است؛ ۲- اجریانی که در آن فرادی که به صورت مستقل فعالیت خود را شروع کرده‌اند ولی اطلاعات آنها ناقص است و نقصان این امر باعث ایجاد جریان‌های غیرهمگرا می‌شود؛ ۳- جریانی که در آن مباحث حقوقی و مسائل انسانی را پیش کشیده‌اند ولی به دلیل ضعف اطلاعات حق مطلب را ادا نکردند.

دمساز ادامه داد: سعی داریم که در فضای مجازی سه موضوع را معرفی کنیم: ۱- تشکیل دبیرخانه کمیته حقیقت‌یاب که در حال عضوگیری است و این دبیرخانه خارج از مسائل حقوقی و دولتی است این مساله را پیگیری می‌کند؛ ۲- به دلیل عدم وجود محتوا درصدد ایجاد کانال ارتباطی درخصوص افزودن اطلاعات مربوط به این حادثه هستیم ۳- ایجاد دادگاه‌های مجازی که تمامی مطالب و استفهامات را در قالب حققوی بررسی کنیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *