نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان برای خواب خوب مقررات بگذارید صبحانه‌ای که کاهش وزن را ۴ برابر می‌کند آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟

افزایش ۱۰ درصدی مشارکت شهروندان در ورزش همگانی

معاون منابع و نیروی انسانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مشارکت شهروندان در ورزش‌های همگانی اظهار کرد طی سه سال گذشته مشارکت شهروندان در ورزش‌های همگانی از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 باز خبر ، سید مناف هاشمی در سی و یکمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز (پنج شنبه) در محل مجلس قدیم برگزار می‌شد، اظهار کرد: شعار وزارت ورزش و جوانان و دولت تدبیر و امید ورزش پاک است. حواشی در ورزش از گذشته‌های بسیار دور وجود داشته و در المپیک اخیر نیز شاهد این یادآوری‌ها در حوزه ورزش بودیم. بی‌تردید اگر شعار ورزش پاک از حوزه ورزش حذف شود مشکلات و معضلات بسیاری به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه توجه به ایجاد ورزش پاک شفافیت‌های مالی را نیز به دنبال خواهد داشت گفت: برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش همگانی، پشتیبانی، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی تعریف شده است.

معاون توسعه منابع و نیروی انسانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: وظیفه اصلی این وزارتخانه توسعه و تامین ورزش و ارتقاء سطح آموزشی و پرورش نیروی انسانی به همراه تقویت نشاط در جامعه است. ارتقاء سطح ورزش پهلوانی و حرفه‌ای در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته و به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در میادین بین‌المللی با جدیت مورد توجه این وزارتخانه خواهد بود.

هاشمی با بیان اینکه گستردگی کار ورزش همانند وزارت آموزش و پرورش و شوراهاست، در ادامه نیز گفت: هرچه به موضوع ورزش بیشتر توجه شود موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سطح سلامت در جامعه می‌شود. امروز کشور مادر حوزه ورزش جایگاه بالایی نسبت به سایر کشورهای آسیایی دارد.

وی با اشاره به اینکه ورزش در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش بسزایی دارد، در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرد:‌ بودجه وزارت ورزش و جوانان اکنون به یک هزار میلیارد تومان رسیده که این مبلغ منابع ورزش کل کشور را تامین می‌کند. البته بودجه وزارت کشور برای ورزش‌های قهرمانی و همگانی باید افزایش یابد و امید است این بودجه هرساله شاهد افزایش باشد. با همه این موارد، بودجه وزارت ورزش در سه سال گذشته دو برابر شده است که این نشان از توجه دولت به بحث ورزش در جامعه دارد. در برنامه ششم باید جایگاه ورزش در جامعه به ویژه ورزش‌های همگانی افزایش چشمگیری داشته باشد.

مناف هاشمی باتاکید بر اینکه ورزش همگانی در اولویت‌های وزارت ورزش قرار گرفته است، سخنانش را ادامه داد و گفت: براساس مطالعاتی که در کشور صورت گرفته در سه سال گذشته میزان مشارکت مردم در ورزش‌های همگانی از ۱۰ درصد به بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است که این امر با کمک مدیریت شهری، صدا و سیما و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده است.

معاون توسعه منابع و نیروی انسانی وزارت ورزش جوانان با تاکید بر اینکه استعدادهای زیادی در حوزه ورزش در کشور وجود دارد، در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: هیچ کدام از کشورهای اسلامی با تمامی منابعی که در اختیار دارند استعدادهای کشور ما را ندارند در حال حاضر هندوستان به جمعیت زیادی که دارد و عربستان سعودی که منابع مالی زیادی در حوزه ورزش تخصیص داده است در المپیک توفیق مدال آوری همانند کشور ما را نداشتند. به دنبال این هستیم که هر یک از شهروندان ایران روزانه ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش کنند چراکه این موضوع مستقیما به سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک خواهد کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *