نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان برای خواب خوب مقررات بگذارید صبحانه‌ای که کاهش وزن را ۴ برابر می‌کند آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) خبرداد:

علامه زاده : برگزاری همزمان کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در چهار کشور

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) بابیان اینکه ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در استان هرمزگان برگزار می‌شود، گفت: در کنگره‌هایی که تاکنون برگزارشده است، فقط متفکران مسلمان حضور نداشتند، بلکه از دنیای مسیحیت نیز میهمانانی در کنگره حضور داشتند.

یازخبر ، دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) بابیان اینکه ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در استان هرمزگان برگزار می‌شود، گفت: در کنگره‌هایی که تاکنون برگزارشده است، فقط متفکران مسلمان حضور نداشتند، بلکه از دنیای مسیحیت نیز میهمانانی در کنگره حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، علی علامه زاده، چهارشنبه در دیدار اعضای کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌السلام هرمزگان با آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد: بیانات گذشته شما در مسیر فعالیت ما در کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) کارگشا بود و ما از این توصیه‌ها استفاده کردیم.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) اظهار کرد: ما از سال اول، پایه کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) را بر برگزاری کنگره بین‌المللی گذاشتیم و تاکنون ۵ کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در استان هرمزگان برگزارشده است.

علامه زاده بابیان این‌که ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در استان هرمزگان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در کنگره‌هایی که تاکنون برگزارشده است، فقط میهمان‌های ما از شیعیان و اهل سنت نبودند بلکه از دنیای مسیحیت نیز میهمانانی در کنگره حضور داشتند.

وی افزود: در اولین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)، میشل کعدی، متفکر مسیحی؛ شیخ عبدالقادر، متفکر اهل سنت و احسان صادق استاد دانشگاهی از کشور عمان حضور داشتند، همچنین گابریل داوود، اسقف ارتدوکس و عبدالحکیم از کشور آمریکای جنوبی از دیگر متفکرینی بودند که در کنگره‌های قبلی حضور داشتند و مطالب ارزنده‌ای بیان کردند.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) اضافه کرد: جوزف هاشم سال گذشته میهمان ویژه کنگره بودند و مطالعات ارزنده‌ای درباره امام سجاد (ع) داشتند، اسقف ارتدوکس از سوریه از دیگر میهمانان کنگره بود، همچنین شیخ عبدالقادر از متفکرین اهل سنت در کنگره امام سجاد (ع) اشعاری درباره مقام معظم رهبری سرودند که همه را تحت تأثیر قرارداد.

علامه زاده اضافه کرد: در کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) فراخوان مقاله و آثار به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی بود و مقالات ارزنده‌ای در طی پنج کنگره گذشته دریافت شده است.

وی بیان کرد: در کنار کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) و در راستای اهداف کنگره، هرسال تعداد ۵۰۰ نفر از جوانان استان هرمزگان در همایشی تحت عنوان همایش علمی، آموزشی و فرهنگی سفیران ولایت به قم سفر می‌کنند و تاکنون ۲ هزار نفر از جوانان نخبه مسجدی از استان هرمزگان در این همایش شرکت کردند.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) افزود: در استان هرمزگان روستایی به نام کردر رضوی وجود دارد به دلیل فعالیت مردم این روستا تاکنون سه دوره جشنواره سرود رضوی ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در این روستا برگزارشده است.

علامه زاده بابیان این‌که امسال ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در استان هرمزگان برگزار می‌شود، اظهار کرد: کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در ۵ سال پیاپی در استان هرمزگان برگزارشده است و ما مقدمات برگزاری ششمین کنگره را فراهم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: کار مهمی که در سال جاری برگزار می‌شود، این است که ازآنجاکه کنگره به‌عنوان کنگره بین‌المللی نام‌گذاری شده است، مراسم کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) به‌صورت هم‌زمان در کشور‌های هندوراس، میانمار و کلمبیا هم برگزار می‌شود.

همچنین علامه زاده در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان بابیان گزارشی از فعالیت‌های ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)، گفت: تا سال گذشته ۷ استان در برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) مشارکت داشتند و برنامه‌هایی در خصوص کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) برگزار می‌کردند، امسال سه استان به ۷ استان اضافه می‌شود.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) عنوان کرد: امسال ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در بندرعباس برگزار می‌شود.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) اظهار کرد: کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) از اولین دوره به‌صورت بین‌المللی برگزار شد و متفکرین مسلمان ازجمله شیعه و اهل سنت و همچنین متفکرین از دنیای مسیحیت در این کنگره‌ها شرکت کردند.

علامه زاده افزود: میشل کعدی مسیحی از لبنان ازجمله متفکرینی بود که در کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) حضور داشتند و کتابی در خصوص امام سجاد (ع) تألیف کردند.

وی اضافه کرد:  اسقف گابریل داوود، اسقف ارتدوکس ازجمله میهمانان این کنگره بودند، همچنین یکی از مهمانان مسیحی در کنگره گفته بود که من در محراب عبادتم قبل از این‌که انجیل بخوانم، دعاهایی از امام سجاد (ع) می‌خوانم، یکی از امام‌جمعه‌های استان هرمزگان که از اهل سنت هستند، تصریح کرده است که از زمانی که با صحیفه سجادیه آشنا شدم، آن را از خود جدا نمی‌کنم.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) یادآور شد: ۷ جلد کتاب «سجاده خورشید» حاصل سخنرانی‌ها و مقالات پنج کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) به چاپ رسیده است که از آثار ارزنده کنگره است.

علامه زاده بیان کرد: تا سال گذشته ۷ استان سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و خوزستان در برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) مشارکت داشتند و برنامه‌هایی در خصوص کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) برگزار می‌کردند، امسال سه استان به ۷ استان اضافه می‌شود و بنا داریم که همه استان‌های کشور برنامه‌هایی در خصوص کنگره داشته باشند.

وی اضافه کرد: امسال کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در سه کشور هندوراس، میانمار و کلمبیا هم‌زمان با ایران برگزار می‌شود و قسمت روابط بین‌الملل تقویت می‌شود تا این کنگره در کشورهای بیشتری برگزار شود.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) تصریح کرد: بضاعت ما در این حد بود و ما به‌عنوان یک سرباز کوچک به امام سجاد (ع) و دیگر اهل‌بیت (ع) خدمت می‌کنیم.

علامه زاده عنوان کرد: ازآنجاکه هرسال کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) با پیام یکی از مراجع تقلید برگزار می‌شود، ما امسال قصد داریم که تبرک کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با پیام تصویری آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار نفر از جوانان استان هرمزگان تاکنون در قم در همایش سفیران ولایت در راستای کنگره امام سجاد (ع) شرکت کردند و در استان هرمزگان به‌عنوان مبلغ و سفیرانی ارائه خدمت می‌کنند.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، استقبال زیاد اهل سنت از کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) را از دیگر آثار این کنگره عنوان کرد و گفت: علما و روحانیون اهل سنت تاکنون از این کنگره استقبال کردند و برخی از میهمانان و متفکران حاضر در این کنگره از علما و متفکران اهل سنت هستند.

علامه زاده تصریح کرد: ما به خود می‌بالیم که در رابطه با امام سجاد (ع) پنج سال بدون وقفه فعالیت می‌کنیم و امسال ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در روز ۶ آبان مصادف با ۲۵ محرم در بندرعباس برگزار می‌شود.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *