بازخبر / ،حجتالاسلام والمسلمین مصطفی زنجانی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در خصوص «بیشترین میزان تخلّفات فرهنگیان»، اظهار داشت: درصد تخلّفات در آموزش و پرورش نسبت به جمعیت آن، از همه دستگاهها کمتر است.
وی ادامه داد: تخلّفات فرهنگیان خانم نیز نسبت به مجموع جمعیت آن در این وزارتخانه، از تخلفات فرهنگیان مرد کمتر است.
حجتالاسلام والمسلمین زنجانی افزود: بیشترین تخلف در آموزش و پرورش مربوط به معذوراتی است که افراد برای حضور در محل کار دارند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، غیبت غیرموجه را بیشترین تخلفات در آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: این به معنای بیاعتنایی به کار نیست؛ برای نمونه در استانهای سردسیر و فصل زمستان و یا در استانهای گرمسیر و در فصل گرما، به دلیل شرایط موجود و سختی راه، عدم حضور فرهنگیان در محل کار زیاد است.
وی با بیان اینکه اعمال و رفتار خلاف شئون، مورد دیگری از تخلفات فرهنگیان است، بیان داشت: در این حالت، ممکن است فردی با همکار خود مشکلی داشته باشد، یا به دانشآموزی بیاعتنایی کرده و یا با اولیاء دانشآموز برخورد خوبی نداشته باشد که این موارد خلاف شئون شغلی نامیده میشود.
حجتالاسلام والمسلمین زنجانی در پاسخ به این پرسش که «آیا مسائل و فعالیتهای سیاسی نیز در بین تخلفات فرهنگیان وجود دارد؟»،خاطرنشان کرد: یکی از سیاستهایی را که در بدو شروع کار دولت یازدهم مدنظر قرار دادیم،این بود که اعلام کردیم هیأتهای رسیدگی به تخلفات آموزش و پرورش به هیچ وجه هرچیزی که مسائل سیاسی و نوع نگرش فرد در آن باشد را در رسیدگی به تخلفات افراد دخالت ندهند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر فردی انحرافی در اعتقادات داشته باشد، موضوع دیگری است که آن در دو جا رسیدگی میشود؛ یکی هنگام ورود و در مرحله گزینش و دیگری در ضمن کار است که در این صورت فرد کاری انجام میدهد که انحراف اعتقادیاش را نشان میدهد.
وی با تاکید بر اینکه اگر کسی گرایش به حزب و تشکیلات داشته و عضو آن مجموعه باشد را به صفر رساندهایم و اجازه فعالیت در این خصوص را نمیدهیم، تصریح کرد: حتی به هیأتهای رسیدگی به تخلفات نیز گفتهایم،اگر در رسیدگی به وضعیت افراد گرایشهای سیاسی را مورد توجه قرار بدهید، با خودتان برخورد میکنیم.
حجتالاسلام والمسلمین زنجانی افزود: امنیت را در بین همکاران فرهنگی ایجاد کرهایم،اما خط قرمز ما انحراف است و اگر کسی تا حد انحراف پیش برود بحث دیگری است؛ البته در این خصوص موردی وجود ندارد و یا قابل ذکر نیست.