آخرین وضعیت پشه آئدس در کشور / ۱۷۸ مبتلای تب دنگی تا هفته اول شهریور نقاط ضعف و قوت تیم ایران در المپیاد جهانی نجوم ۲۰۲۴/شرط حفظ جایگاه اول کشور در رقابت جهانی اختر فیزیک دوری دولت جدید از یک غفلت چندین ساله اهدا عضو جوان ۲۵ ساله هرمزگانی ناجی جان سه نفر شد

ورزشکاران سه گانه در معرض ورم ریوی

طبق مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه دوک، فعالیت غیر عادی قلب که با ورم ریوی در ارتباط است در ورزشکاران سه گانه ای که در زمان مسابقات جان خود را از دست داده‌اند مشاهده شده است.

 باز خبر,به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت Science daily، نتایج این مطالعات در مجله BMJ منتشر شده است و نشان می‌دهد که مشکل ورم ریوی در ورزشکاران سه گانه زیاد به چشم می خورد.

محققان در این مطالعات ورزشکارانی را بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ مورد بررسی قرار دادند. آنها ۵۸ مرگ مشاهده کردند که بیشتر آنها در حین شنا جان خود را از دست داده بودند.

محققان آزمایشات این ورزشکاران را بررسی کردند و متوجه شدند که آنها مشکوک به ورم ریوی هستند.

ورم ریوی زمانی ایجاد می‌شود که شش‌ها از مایعات داخل بدن پر می‌شوند. ورم شش‌ها معمولا در کسانی دیده می‌شود که عضلات قلب آنها ضخیم شده است. این مشکل در ورزشکاران استقامتی زیاد مشاهده می‌شود.

هدف این تحقیقات این بود که ورزشکاران از ارتباط مشکلات قلبی با ورم ریوی آگاه باشند و بدانند که حتی فشار خون نیز می‌تواند به مشکلات وخیم‌تری منجر شود. بنابراین آنها باید در پی درمان این بیماری‌ها باشند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *