آخرین وضعیت پشه آئدس در کشور / ۱۷۸ مبتلای تب دنگی تا هفته اول شهریور نقاط ضعف و قوت تیم ایران در المپیاد جهانی نجوم ۲۰۲۴/شرط حفظ جایگاه اول کشور در رقابت جهانی اختر فیزیک دوری دولت جدید از یک غفلت چندین ساله اهدا عضو جوان ۲۵ ساله هرمزگانی ناجی جان سه نفر شد

سفر قریب‌الوقوع “سلطانی‌فر” به هلند

سفیر کشورمان در لاهه گفت: در چارچوب گسترش مناسبات اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و دانشگاهی میان جمهوری اسلامی ایران و هلند، آخر هفته جاری شاهد سفر هیات‌های مختلف از کشورمان به لاهه خواهیم بود.

باز خبر,«علیرضا جهانگیری» در گفتگو با ایسنا، مهمترین سفر در چارچوب گسترش مناسبات اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و دانشگاهی در این رابطه را سفر مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به هلند دانست و تاکید کرد: این سفر در روزهای آخر این هفته انجام خواهد شد و آقای سلطانی‌فر علاوه‌بر دیدار با مقامات هلندی، از جمله وزیر فرهنگ این کشور، مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند (INTCC) که توسط بخش خصوصی تاسیس شده است را افتتاح خواهد کرد.

وی افزود: هدف از ایجاد این مرکز که اولین مرکز از این نوع در اروپا است، عرضه محصولات و تولیدات کشورمان شامل صنایع دستی، مبلمان، فرش، سفال و سایر محصولات تولیدی ایرانی در هلند و فراهم کردن زمینه ارتباط تنگاتنگ میان تجار و فعالان عرصه فرهنگ است.

سفیر کشورمان در هلند گفت: در سفر  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمینه‌های افزایش تبادل گردشگر بین دو کشور و همچنین همکاری موزه‌ها و تجارب دو کشور در زمینه صنایع‌دستی مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

جهانگیری با اشاره به اینکه معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران قرار است سفری به هلند داشته باشد، خاطرنشان کرد: در این سفر مناسبات کارفرمایان و کارآفرینان ایران و هلند با بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران پی‌ریزی خواهد شد؛ چرا که ایران از گسترش مناسبات اقتصادی بین ایران و هلند بویژه در زمینه تبادل خدمات فنی و مهندسی و جذب سرمایه استقبال می‌کند.

این دیپلمات کشورمان سفر معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر به هلند و مذاکره با دانشگاه‌های این کشور  از جمله دانشگاه فنی دلفت را از دیگر برنامه‌های تبادل هیات‌ها بین تهران و لاهه دانست و گفت: این سفر این هفته انجام خواهد شد. در همین راستا هم قرار است تفاهمنامه برگزاری دوره‌های مشترک بین دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه دلفت هلند ظرف هفته جاری به امضاء برسد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان تاکید کرد: برنامه‌هایی برای سفر سایر  مقامات دو کشور، ظرف ماه آینده هم تنظیم شده است که در زمان خود اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *