چرا انتخاب وکیل مجرب و حرفه‌ای در شیراز مهم است؟ کشف شهاب سنگی از سیارک وستا در ایران مراسم رونمایی از ۳۰ کتیبه گِلی هخامنشی هزینه تعویض مفصل زانو در سال 1403 چقدر است؟
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان خبر داد

جمع‌آوری ۶۰۰ تابلوی غیرمجاز در محورهای مواصلاتی هرمزگان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان گفت: ۶۰۰ تابلوی تبلیغاتی فاقد مجوز که به‌صورت غیرمجاز در جاده‌های سطح استان هرمزگان نصب شده بودند در ۶ ماه نخست سال جمع‌آوری شد.

بازخبر ، علیرضا مجرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: نصب تابلوهای اختصاصی و تبلیغاتی بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه در افزایش ایمنی جاده‌ها و ارتقای سطح کیفی آنها و تأمین منابع مالی برای سایر اهداف سازمان و همچنین در منظرآرایی و مبلمان جاده‌ای تأثیر بسزایی داشته است.

وی افزود: در این خصوص اقداماتی در محورهای مواصلاتی در دست بررسی و جانمایی‌های مناسب است که بر اساس اعتبار تخصیص‌یافته با انعقاد قرارداد با پیمانکار مربوطه و هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی و پلیس راه به‌خوبی انجام پذیرفته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان یادآور شد: ضمن شناسایی تابلوهای غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان و اخذ حکم قضایی در سال جاری نسبت به جمع‌آوری ۶۰۰ تابلوی غیر مجاز اقدام شده است و تعداد ۴۶ اخطاریه جهت تمدید قرارداد تابلوها صادر و با هدایت متقاضیان و مکان‌یابی‌های که توسط اعضای کمیته برای نصب تابلوهای اختصاصی مورد درخواست در سطح استان انجام پذیرفته شده است.

مجرد اضافه کرد: مکان‌یابی تابلوهای تبلیغاتی نیز با توجه به فاکتورهای مختلف ایمنی عبور و مرور و ترافیک و همچنین پروژه‌های عمرانی منطقه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل مربوطه برای تعداد ۷۱ تابلوی اختصاصی قراردادهایی را منعقد و در حال به‌روزرسانی است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری جهت تحقق اهداف سازمان، پیشرفت خوب و مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

این مسؤول بیان داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز و نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی فاقد مجوز در حاشیه جاده‌ها در تصادفات و بروز حوادث جاده‌ای نقش بسزایی دارد.

مجرد خاطرنشان کرد: متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به واحد بازرگانی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اقدام به اخذ مجوز کنند و همچنین از اصول مکان‌یابی و معیارهای فنی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور و ترافیک آگاهی یابند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان در پایان یادآور شد: تبلیغات در محورهای مواصلاتی، رسانه‌ای منحصربه‌فرد است و تحقیقات نشان می‌دهد نمایش‌های تبلیغاتی نوعی تجارت قانونی و مشروع در کنار جاده‌ها و بخش سازمان یافته‌ای از اقتصاد ملی است که باید در جهت ترویج فرهنگ ایمنی و سلامت، رفاه و آسایش مسافران و کاربران جاده‌ها قرار گیرد.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *