آخرین وضعیت پشه آئدس در کشور / ۱۷۸ مبتلای تب دنگی تا هفته اول شهریور نقاط ضعف و قوت تیم ایران در المپیاد جهانی نجوم ۲۰۲۴/شرط حفظ جایگاه اول کشور در رقابت جهانی اختر فیزیک دوری دولت جدید از یک غفلت چندین ساله اهدا عضو جوان ۲۵ ساله هرمزگانی ناجی جان سه نفر شد

99درصد اشتباهات در انتخاب وکیل خوب

انتخاب وکیل مناسب برای به نتیجه رسیدن پرونده ها بسیار حائز اهمیت است و معمولا پرونده هایی که توسط بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران به دست گرفته می شود؛ نتیجه مطلوب تری دارند.

انتخاب وکیل مناسب برای به نتیجه رسیدن پرونده ها بسیار حائز اهمیت است و معمولا پرونده هایی که توسط بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران به دست گرفته می شود؛ نتیجه مطلوب تری دارند. اکثریت افراد در انتخاب بهترین وکیل تردید دارند و به دنبال روشی برای یافتن وکیل خوب و کاربلد در سایت های مختلف اعم از: سی تی پست، وکیل چی و … هستند؛ ما در این مقاله سعی نمودیم تا مطالب مفیدی راجع به 99درصد اشتباهات در انتخاب وکیل خوب را توضیح دهیم تا در صورت مواجه شدن با مشکلات حقوقی؛ به راحتی بهترین وکیل را در کمترین زمان انتخاب کنید.

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

وکیل پایه یک دادگستری به شخصی گفته می شود که پس از اخذ مدرک لیسانس یا بالاتر در رشته فقه و مبانی حقوقی یا حقوق اسلامی و گاهی در رشته های بالاتر شرکت می کند و پس از کسب معدل بالا؛ کارآموز وکیل می شود، مدت دوره کارآموزی حقوقی هجده ماه است و در پایان این دوره آزمون کتبی و مصاحبه علمی شفاهی برگزار می شود و کارآموزی که موفق به کسب نمره قبولی در هر دو آزمون شود مجاز به حضور در مراسم تحلیف خواهد بود. در این مراسم پس از برگزاری مراسم و ادای سوگند، عنوان وکیل پایه یک دادگاه را دریافت می کند.

99درصد اشتباهات در انتخاب وکیل خوب چیست؟

همانطور که می دانید؛ مهم ترین عامل در پیشرفت هر پرونده ای، انتخاب وکیل خوب و ماهر است و در صورتی که وکیل مناسب اتخاذ نشود کلیه مراحل پرونده به اشتباه پیش می رود و در نهایت پرونده به نتیجه دلخواه نخواهد رسید. 99درصد اشتباهات در انتخاب بهترین وکیل خانواده در تهران این است که افراد بدون تحقیق و بررسی از سابقه، مهارت و دانش وکیل؛ ایشان را بر می گزینند و بدین طریق ندانسته وکیل غیر حرفه ای را برای روند پرونده خویش انتخاب می کنند.

از دیگر اشتباهات در انتخاب وکیل خوب می توان به غیر متخصص بودن وکیل اشاره نمود. (به عنوان مثال وکیل ملکی معمولا پرونده های مختص مسائل ملکی را در دست می گیرد و نسبت به پرونده های خانواده و مهریه بی تجربه می باشد و لازم است هر وکیل نسبت به تجربه ای که دارد پرونده مختص خود را برگزیند.)

طبق توضیحاتی که در بالا اشاره کردیم، به منظور پرهیز از هرگونه اشتباه در انتخاب وکیل؛ معیارهایی وجود دارد که از جمله مهم ترین این معیارها به شرح زیر می باشد:

  • بررسی دانش و تخصص وکیل: هر چه وکیل از دانش بیشتری برخوردار باشد، روند پرونده بهتر و سریع تر پیش می رود.
  • بالا بودن مهارت وکیل: از دیگر ویژگی های بهترین وکیل پایه یک دادگستری مهارت بالای وکیل در حل پرونده های حقوقی می باشد.
  • سابقه و تجربه بالا: وکیل با سابقه به کمک تجربه ای که از سایر پرونده ها به دست آورده، روند پرونده را سریع تر پیش می برد.
  • رفتار مناسب وکیل: برخورد صمیمانه، صبورانه و محترمانه وکیل منجر می شود تا موکل با خیالی آسوده سوالات خود را از وکیل خویش بپرسد و هیچ گونه ابهامی در پرونده برای موکل پیش نیاید.

مهم ترین وظایف وکیل پایه یک دادگستری

مهم ترین وظیفه یک وکیل خوب این است که کلیه انتظارات و نیازهای موکل خود را در نظر بگیرد و با توجه به پرونده و خواسته موکل خویش اقدامات لازم را به منظور رفع مشکل در پیش گیرد. بهترین وکیل پایه یک دادگستری باید صبورانه و محترمانه به کلیه شبهات و سوالاتی که برای موکل ایجاد می شود پاسخ دهد و برای رفع مشکل راهکارهای مناسب ارائه دهد.

یکی دیگر از اساسی ترین وظایف وکیل رازداری است و وکیل می بایست؛ اسرار موکل خود را حفظ نماید. همچنین وکیل پایه یک دادگستری موظف است انصاف و دلسوزی نسبت به پرونده موکل خویش را پیش گیرد و منظور از دلسوزی وکیل این است که فرصت سازش و حل مشکلات طرفین را با کمترین تنش رفع سازد.

ضمناً وکیل باید پیش نویس ها، نامه ها و قراردادهای لازم را تهیه کرده و امور حقوقی موکل خود را پیش ببرد. از دیگر وظایف بهترین وکیل می توان به جمع آوری مدارک مربوط به پرونده به منظور دفاع از موکل در دادگاه اشاره نمود و در آخر برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی پرونده موکل در جلسات و مذاکرات شرکت کند و همواره در راستای به نتیجه رسیدن پرونده تلاش نماید.

تعهدات وکیل و موکل نسبت به یکدیگر

در صورتی که وکیل به واسطه سهل انگاری در انجام کار ضرری به موکل خود وارد نماید، موظف است آن را به طور کامل جبران کند. یک وکیل خوب بر اساس وکالت نامه ای که بین طرفین به توافق رسیده؛ عمل می کند و از حدود خود فراتر نمی رود. در صورتی که به جای موکل خود، وکیل منافعی را دریافت کرده باشد، باید تمام و کامل به موکل خویش تحویل دهد.

از دیگر تعهدات وکیل این است که طبق مصلحت و صلاح موکل خود، پرونده را پیش ببرد و هیچ گونه خللی در روند پرونده ایجاد نکند. در پرونده های پیچیده و طولانی اگر بیش از یک وکیل برای پرونده تعیین شده باشد، وکلا باید باهم متحد باشند و هیچ وکیلی حق تصمیم خودسرانه را ندارد و باید با یکدیگر مشورت و در نهایت تصمیم بگیرند.

در مقابل؛ موکل نیز نسبت به وکیل خود تعهداتی دارد، به عنوان مثال موکل موظف است کلیه هزینه های مندرج در وکالتنامه را بپردازد و ضمناً این امکان وجود دارد که در بخشی از رسیدگی به پرونده، هزینه هایی مانند هزینه کارشناسی متحمل شود و تمامی این هزینه ها برعهده موکل می باشد.

کلام آخر

در این مقاله سعی نمودیم اطلاعات کلی در رابطه با انتخاب وکیل و 99درصد اشتباهات در انتخاب وکیل خوب را در اختیارتان قرار دهیم، در صورتی که با مشکلات و پرونده های حقوقی دست و پنجه نرم می کنید، پیشنهاد می کنیم به مجله وکیل چی (vakilchi.com) مراجعه کنید و به کمک این سایت بهترین وکیل را بیابید. ممنون از شما که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید؛ در صورت داشتن سوال، انتقاد و یا پیشنهاد از طریق سایت وکیل چی با ما در میان بگذارید.

در ادامه باید گفت که در این مقاله ما تنها توضیح مختصری راجع به اشتباهات انتخاب وکیل خوب در اختیارتان قرار دادیم و تقاضا داریم در صورتی که شما عزیزان نیز از انتخاب وکیل خود ناراضی بوده اید و تمایل دارید شخص دیگر همانند شما به اشتباه وکیل انتخاب نکند، تجربیات خود را در کامنت با ما در میان بگذارید.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *